Dunkers Kulturhus - för alla? Hur man marknadsför ett kulturhus till en invandrarpublik.
(2004)Department of Strategic Communication
- Abstract (Swedish)
- För etthundrafjorton år sedan sa en man vid namn Oskar Trapp att Helsingborg behöver ett museum. Etthundratolv år senare invigdes Dunkers Kulturhus, ett efterlängtat tillskott till
kulturutbudet i staden. Under de två år som huset har funnits har vissa grupper lyst med sin frånvaro. En av de grupperna är invandrare. Eftersom Dunkers Kulturhus ska finnas där för allaså behövdes det en plan för att locka invandrare till huset. Planen blev till två kommunikationsplaner, en långsiktig och en kortsiktig.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1328942
- author
- Akhavan Rezayat, Ghazal and Hollosy, Katarina
- organization
- year
- 2004
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- invandrare, kulturevenemang, besöksprofil, kommunikationsplan, Dunkers Kulturhus, Helsingborgs Stad,, assimileringsprocess, Press and communication sciences, Journalistik, media, kommunikation
- language
- Swedish
- id
- 1328942
- date added to LUP
- 2006-04-21 00:00:00
- date last changed
- 2014-09-04 08:36:23
@misc{1328942, abstract = {{För etthundrafjorton år sedan sa en man vid namn Oskar Trapp att Helsingborg behöver ett museum. Etthundratolv år senare invigdes Dunkers Kulturhus, ett efterlängtat tillskott till kulturutbudet i staden. Under de två år som huset har funnits har vissa grupper lyst med sin frånvaro. En av de grupperna är invandrare. Eftersom Dunkers Kulturhus ska finnas där för allaså behövdes det en plan för att locka invandrare till huset. Planen blev till två kommunikationsplaner, en långsiktig och en kortsiktig.}}, author = {{Akhavan Rezayat, Ghazal and Hollosy, Katarina}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Dunkers Kulturhus - för alla? Hur man marknadsför ett kulturhus till en invandrarpublik.}}, year = {{2004}}, }