En svenskämnesdidaktisk studie - Hur tolkar lärarna ett demokratimål?
(2008)Comparative Literature
- Abstract (Swedish)
- Denna studie avser att ta reda på och skapa en bild av hur verksamma gymnasielärare i svenska kan tillämpa ett demokratimål. Frågeställningen blir således: Hur kan svensklärare uppfatta, tolka och tillämpa, att eleven "genom olika texter och medier blir förtrogen med grundläggande demokratiska [...] värden men också medveten om destruktiva krafter att reagera emot"?
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1320502
- author
- Skoglund, Harri
- supervisor
- organization
- year
- 2008
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Nordiska språk (språk och litteratur), Scandinavian languages and literature, Kursplaner, Läroplaner, Demokratifrågor, Texturval, Gymnasieskolan, Svenskämnet
- language
- Swedish
- id
- 1320502
- date added to LUP
- 2008-10-08 00:00:00
- date last changed
- 2009-03-26 16:18:02
@misc{1320502, abstract = {{Denna studie avser att ta reda på och skapa en bild av hur verksamma gymnasielärare i svenska kan tillämpa ett demokratimål. Frågeställningen blir således: Hur kan svensklärare uppfatta, tolka och tillämpa, att eleven "genom olika texter och medier blir förtrogen med grundläggande demokratiska [...] värden men också medveten om destruktiva krafter att reagera emot"?}}, author = {{Skoglund, Harri}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{En svenskämnesdidaktisk studie - Hur tolkar lärarna ett demokratimål?}}, year = {{2008}}, }