Sony+Ericsson=sant?
(2002)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- SAMMANFATTNING SYFTE Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera hur uppbyggandet av ett starkt varumärke går till. Vi kommer att identifiera vilka fördelar ett starkt varumärke för med sig och se hur Sony Ericsson kan dra nytta av detta. METOD Vi har utöver den sekundäradata vi samlat in använts oss av en kvalitativ metod för att genomföra vår studie. Slutsatserna är dragna av den analys som gjorts vid en teoretisk prövning av empirin. SLUTSATS Vi har kommit fram till att Sony Ericsson har stor chans att kunna bli ett starkt varumärke om de lyckas positionera sig som ett företag som erbjuder mulitmediala produkter med unik design och avancerade funktioner. Företagets logotyp är slående och personalen vet vad den står för. Vissa... (More)
- SAMMANFATTNING SYFTE Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera hur uppbyggandet av ett starkt varumärke går till. Vi kommer att identifiera vilka fördelar ett starkt varumärke för med sig och se hur Sony Ericsson kan dra nytta av detta. METOD Vi har utöver den sekundäradata vi samlat in använts oss av en kvalitativ metod för att genomföra vår studie. Slutsatserna är dragna av den analys som gjorts vid en teoretisk prövning av empirin. SLUTSATS Vi har kommit fram till att Sony Ericsson har stor chans att kunna bli ett starkt varumärke om de lyckas positionera sig som ett företag som erbjuder mulitmediala produkter med unik design och avancerade funktioner. Företagets logotyp är slående och personalen vet vad den står för. Vissa kommunikationsproblem finns inom organisationen men vi finner inte det som något större problem attt kunna lyckas bygga ett stark varumärke och bli en av de största aktörerna på en internationell marknad. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1345411
- author
- Åberg, Jesper ; Bengtsson, Mats and Von Hofsten, Fredrik
- supervisor
- organization
- year
- 2002
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- varumärke, sony eriksson, brand, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1345411
- date added to LUP
- 2002-01-17 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 14:09:59
@misc{1345411, abstract = {{SAMMANFATTNING SYFTE Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera hur uppbyggandet av ett starkt varumärke går till. Vi kommer att identifiera vilka fördelar ett starkt varumärke för med sig och se hur Sony Ericsson kan dra nytta av detta. METOD Vi har utöver den sekundäradata vi samlat in använts oss av en kvalitativ metod för att genomföra vår studie. Slutsatserna är dragna av den analys som gjorts vid en teoretisk prövning av empirin. SLUTSATS Vi har kommit fram till att Sony Ericsson har stor chans att kunna bli ett starkt varumärke om de lyckas positionera sig som ett företag som erbjuder mulitmediala produkter med unik design och avancerade funktioner. Företagets logotyp är slående och personalen vet vad den står för. Vissa kommunikationsproblem finns inom organisationen men vi finner inte det som något större problem attt kunna lyckas bygga ett stark varumärke och bli en av de största aktörerna på en internationell marknad.}}, author = {{Åberg, Jesper and Bengtsson, Mats and Von Hofsten, Fredrik}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Sony+Ericsson=sant?}}, year = {{2002}}, }