Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

korsbefruktning av näringsliv och kulturell mångfald - en differentieringsstrategi inom livsmedelsbranschen

Blacharska, Karolina ; Jakobsson, Johan and Johansson, Kristoffer (2007)
Department of Business Administration
Abstract (Swedish)
Korsbefruktning av näringsliv och kulturell mångfald är en studie som syftar till att utreda en sådan korsbefruktnings potential som differentieringsstrategi inom livsmedelsbranschen. Utifrån denna ansats utreds frågan på tre nivåer bestående av företaget, samhället och kunden. Studien av det valda problemområdet har resulterat i att sex hypoteser genererats. Dessa indikerar, utifrån skilda aspekter, på affärspotentialen som ligger i att korsbefrukta livsmedelsbranschen med hänsyn till en kulturell mångfald.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Blacharska, Karolina ; Jakobsson, Johan and Johansson, Kristoffer
supervisor
organization
year
type
H1 - Master's Degree (One Year)
subject
keywords
Differentieringsstrategi, CSR, legitimitet, kulturell mångfald, matkonsumtion, Management of enterprises, Företagsledning, management
language
Swedish
id
1348512
date added to LUP
2007-01-18 00:00:00
date last changed
2012-04-02 16:22:51
@misc{1348512,
  abstract     = {{Korsbefruktning av näringsliv och kulturell mångfald är en studie som syftar till att utreda en sådan korsbefruktnings potential som differentieringsstrategi inom livsmedelsbranschen. Utifrån denna ansats utreds frågan på tre nivåer bestående av företaget, samhället och kunden. Studien av det valda problemområdet har resulterat i att sex hypoteser genererats. Dessa indikerar, utifrån skilda aspekter, på affärspotentialen som ligger i att korsbefrukta livsmedelsbranschen med hänsyn till en kulturell mångfald.}},
  author       = {{Blacharska, Karolina and Jakobsson, Johan and Johansson, Kristoffer}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{korsbefruktning av näringsliv och kulturell mångfald - en differentieringsstrategi inom livsmedelsbranschen}},
  year         = {{2007}},
}