Why Whyred-ett val grundat på kommunikationens budskap
(2008)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Det pågår ett svenskt modekrig därute. Sveriges modemarknad kryllar i dagsläget av nya aktörer och varumärken. Klädtillverkare som Whyred, Hope, Pour, Minimarket, Nudie, Blank, WESC och Velour är endast en bråkdel av det som många experter kallar det svenska modeundret.
Syftet med uppsatsen är att undersöka och skapa en förståelse för vad ett litet modeföretag kommunicerar för att uppnå konkurrensfördelar på en marknad som karaktäriseras av konkurrens från ett flertal stora aktörer. Eftersom företaget Whyred med hjälp av magi lyckats skapa en osynlig aura kring
sina produkter är detta en analys av hur Whyred gått tillväga. Uppsatsen syftar till att sönderdela företagets kommunikation för att slutligen skapa en övergripande analys.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1348947
- author
- Bergstrand, Hanna ; Egeberg, Carl ; Rubin, Lisa and Ridderfors, Martin
- supervisor
- organization
- year
- 2008
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Varumärke, Marknadskommunikation, Emotionellt värde, Varumärkesidentitet, Social Kontext, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1348947
- date added to LUP
- 2008-01-17 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 16:57:13
@misc{1348947, abstract = {{Det pågår ett svenskt modekrig därute. Sveriges modemarknad kryllar i dagsläget av nya aktörer och varumärken. Klädtillverkare som Whyred, Hope, Pour, Minimarket, Nudie, Blank, WESC och Velour är endast en bråkdel av det som många experter kallar det svenska modeundret. Syftet med uppsatsen är att undersöka och skapa en förståelse för vad ett litet modeföretag kommunicerar för att uppnå konkurrensfördelar på en marknad som karaktäriseras av konkurrens från ett flertal stora aktörer. Eftersom företaget Whyred med hjälp av magi lyckats skapa en osynlig aura kring sina produkter är detta en analys av hur Whyred gått tillväga. Uppsatsen syftar till att sönderdela företagets kommunikation för att slutligen skapa en övergripande analys.}}, author = {{Bergstrand, Hanna and Egeberg, Carl and Rubin, Lisa and Ridderfors, Martin}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Why Whyred-ett val grundat på kommunikationens budskap}}, year = {{2008}}, }