Krisreklam - En försvarsretorisk och bildsemiotisk analys av fenomenet
(2005)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Uppsatsen analyserar tre fall av krisreklam från företagen Mercedes, Shell och Skandia utifrån försvarsretoriken och bildsemiotiken. Uppsatsen föreslår, diskuterar och analyserar termen krisreklam, vilket är uppsatsen främsta bidrag. Krisreklamen är ett budskap publicerat i ett köpt medium i syfte att påverka image. Vidare analyserar uppsatsen trovärdigheten i de tre krisreklamannonsernas budskap.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1350088
- author
- Lans, Karl and Lindsjö, Thomas
- supervisor
- organization
- year
- 2005
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- Krisreklam, krishantering, Mercedes, Shell, Skandia, reklam, försvarsreklam, bilindustrin, bilder, foton, mediastrategier, pr, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1350088
- date added to LUP
- 2005-01-28 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 15:21:45
@misc{1350088, abstract = {{Uppsatsen analyserar tre fall av krisreklam från företagen Mercedes, Shell och Skandia utifrån försvarsretoriken och bildsemiotiken. Uppsatsen föreslår, diskuterar och analyserar termen krisreklam, vilket är uppsatsen främsta bidrag. Krisreklamen är ett budskap publicerat i ett köpt medium i syfte att påverka image. Vidare analyserar uppsatsen trovärdigheten i de tre krisreklamannonsernas budskap.}}, author = {{Lans, Karl and Lindsjö, Thomas}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Krisreklam - En försvarsretorisk och bildsemiotisk analys av fenomenet}}, year = {{2005}}, }