Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

En västeuropeisk modebutikskedjas kommunikation i Mellanöstern - eventuella kulturella skillnader att beakta

Fredriksson, Charlotta ; Holmén, Maria and Lundgren, Isabell (2007)
Department of Business Administration
Abstract (Swedish)
Syfte med uppsatsen är att ge insikt i vad en västeuropeisk modebutikskedja bör beakta vid utformning av kommunikation i Mellanöstern. Det för att i möjligaste mån undkomma komplikationer i form av kulturkrockar. Det är viktigt att understryka det faktum att vi inte avsett att bidra med ett generellt tillvägagångssätt, som är lämpligt för alla västeuropeiska modebutikskedjor i Mellanöstern. Vi har snarare i enighet med vårt syfte, försökt utveckla en förståelse för kulturen i Mellanöstern. Med det i åtanke, ska vår slutsats ses som ett förslag på hur en västeuropeisk modebutikskedja kan välja att beakta kulturella skillnader som kan tänkas uppstå. Vi vill poängtera att det är varje enskild modebutikskedjas beslut, att avgöra vilka... (More)
Syfte med uppsatsen är att ge insikt i vad en västeuropeisk modebutikskedja bör beakta vid utformning av kommunikation i Mellanöstern. Det för att i möjligaste mån undkomma komplikationer i form av kulturkrockar. Det är viktigt att understryka det faktum att vi inte avsett att bidra med ett generellt tillvägagångssätt, som är lämpligt för alla västeuropeiska modebutikskedjor i Mellanöstern. Vi har snarare i enighet med vårt syfte, försökt utveckla en förståelse för kulturen i Mellanöstern. Med det i åtanke, ska vår slutsats ses som ett förslag på hur en västeuropeisk modebutikskedja kan välja att beakta kulturella skillnader som kan tänkas uppstå. Vi vill poängtera att det är varje enskild modebutikskedjas beslut, att avgöra vilka identifierade hinder som är relevanta att beakta i deras utformning av kommunikation. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Fredriksson, Charlotta ; Holmén, Maria and Lundgren, Isabell
supervisor
organization
year
type
H1 - Master's Degree (One Year)
subject
keywords
Kommunikation, Modedutikskedja, Mellanöstern, Kulturella skillnader, Censur, Management of enterprises, Företagsledning, management
language
Swedish
id
1350404
date added to LUP
2007-06-07 00:00:00
date last changed
2012-04-02 16:43:25
@misc{1350404,
  abstract     = {{Syfte med uppsatsen är att ge insikt i vad en västeuropeisk modebutikskedja bör beakta vid utformning av kommunikation i Mellanöstern. Det för att i möjligaste mån undkomma komplikationer i form av kulturkrockar. Det är viktigt att understryka det faktum att vi inte avsett att bidra med ett generellt tillvägagångssätt, som är lämpligt för alla västeuropeiska modebutikskedjor i Mellanöstern. Vi har snarare i enighet med vårt syfte, försökt utveckla en förståelse för kulturen i Mellanöstern. Med det i åtanke, ska vår slutsats ses som ett förslag på hur en västeuropeisk modebutikskedja kan välja att beakta kulturella skillnader som kan tänkas uppstå. Vi vill poängtera att det är varje enskild modebutikskedjas beslut, att avgöra vilka identifierade hinder som är relevanta att beakta i deras utformning av kommunikation.}},
  author       = {{Fredriksson, Charlotta and Holmén, Maria and Lundgren, Isabell}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{En västeuropeisk modebutikskedjas kommunikation i Mellanöstern - eventuella kulturella skillnader att beakta}},
  year         = {{2007}},
}