Varumärken i Ryssland
(2002)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Syfte: Uppsatsens syfte är att få en klar bild av hur företag kommunicerar en varumärkesidentitet till en kulturellt annorlunda marknad. Metod: Vår uppsats har en explorativ ansats baserad på kvalitativa empiriska data inhämtade med hjälp av telefonintervjuer. Företagen vars varumärken vi undersökt är Tele2, Delovoj Peterburg, RFSU, ALAX, Volvo och Svenska Institutet. Slutsatser: Vi har funnit att företag besitter stor kunskap om den aktuella kulturen. De använder sig dock i huvudsak av standardiseringsstrategier. I de fall kulturen stör kommunikationen av varumärkesidentiteten, anpassar företagen sig därefter.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1350922
- author
- Cvizek, Martin ; Dyhlén, Thérèse and Nilsson, Annika Maria
- supervisor
- organization
- year
- 2002
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- Kultur, Kommunikation, Ryssland, Varumärke, Varumärkesidentitet, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1350922
- date added to LUP
- 2002-06-12 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 14:44:02
@misc{1350922, abstract = {{Syfte: Uppsatsens syfte är att få en klar bild av hur företag kommunicerar en varumärkesidentitet till en kulturellt annorlunda marknad. Metod: Vår uppsats har en explorativ ansats baserad på kvalitativa empiriska data inhämtade med hjälp av telefonintervjuer. Företagen vars varumärken vi undersökt är Tele2, Delovoj Peterburg, RFSU, ALAX, Volvo och Svenska Institutet. Slutsatser: Vi har funnit att företag besitter stor kunskap om den aktuella kulturen. De använder sig dock i huvudsak av standardiseringsstrategier. I de fall kulturen stör kommunikationen av varumärkesidentiteten, anpassar företagen sig därefter.}}, author = {{Cvizek, Martin and Dyhlén, Thérèse and Nilsson, Annika Maria}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Varumärken i Ryssland}}, year = {{2002}}, }