Förtestning av TV-reklam
(2003)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Syftet med uppsatsen är att inventera några av de vanligaste metoderna som finns på den svenska marknaden för att göra förtestning av TV-reklam. Vi kommer även att undersöka vikten av att göra en förtest och hur pass pålitligt testresultatet är. Vi vill tillsist undersöka i vilken utsträckning företagen och kunderna är medvetna om eventuella brister i mätmetoderna. Genom kvalitativa intervjuer med undersökningsföretag, kunder och reklambyråer inom området har vi fått information som hjälper oss att besvara vår problemställning; Vad är det man som företag får ut av att göra förtestning av sin TV-reklam?
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1351496
- author
- Jönsson, Annika ; Tram, Inga-Lisa and Nilsson, Annika Maria
- supervisor
- organization
- year
- 2003
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- förtestning, TV-reklam, mätmetoder, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1351496
- date added to LUP
- 2003-01-16 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 14:28:50
@misc{1351496, abstract = {{Syftet med uppsatsen är att inventera några av de vanligaste metoderna som finns på den svenska marknaden för att göra förtestning av TV-reklam. Vi kommer även att undersöka vikten av att göra en förtest och hur pass pålitligt testresultatet är. Vi vill tillsist undersöka i vilken utsträckning företagen och kunderna är medvetna om eventuella brister i mätmetoderna. Genom kvalitativa intervjuer med undersökningsföretag, kunder och reklambyråer inom området har vi fått information som hjälper oss att besvara vår problemställning; Vad är det man som företag får ut av att göra förtestning av sin TV-reklam?}}, author = {{Jönsson, Annika and Tram, Inga-Lisa and Nilsson, Annika Maria}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Förtestning av TV-reklam}}, year = {{2003}}, }