Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Mossagården - En studie i att skapa förtroende och relationer

Skyba, Olena ; Svensson, Helena and Ohlén, Jennifer (2008)
Department of Service Studies
Abstract (Swedish)
Människans miljö och hälsa blir allt viktigare för individen, vilket medför en medvetenhet i dagens konsumtion. Vi har i vår uppsats valt att studera, via intervjuer och en observation, hur ett litet ekologiskt e-handelsföretag, Mossagården, går tillväga för att sprida det ekologiska budskapet och marknadsföra sig hos kunderna. Utifrån teorier om identitetsskapande, kvalitet, servicemöte, och marknadsföring analyserar vi Mossagårdens agerande och vilka konsekvenserna blir för kunden. Då Mossagården säljer sina produkter via sin hemsida tar vi även upp företagets fördelar och nackdelar med e-handel. Analysen visar att hemsidan har stor betydelse för företaget, därför är det viktigt att kontinuerligt utveckla sidan och dra nytta av de... (More)
Människans miljö och hälsa blir allt viktigare för individen, vilket medför en medvetenhet i dagens konsumtion. Vi har i vår uppsats valt att studera, via intervjuer och en observation, hur ett litet ekologiskt e-handelsföretag, Mossagården, går tillväga för att sprida det ekologiska budskapet och marknadsföra sig hos kunderna. Utifrån teorier om identitetsskapande, kvalitet, servicemöte, och marknadsföring analyserar vi Mossagårdens agerande och vilka konsekvenserna blir för kunden. Då Mossagården säljer sina produkter via sin hemsida tar vi även upp företagets fördelar och nackdelar med e-handel. Analysen visar att hemsidan har stor betydelse för företaget, därför är det viktigt att kontinuerligt utveckla sidan och dra nytta av de fördelar Internet ger. Det är även viktigt att ta vara på de kunskaper kunderna kan bidra med för företagets utveckling. Avslutningsvis diskuterar vi våra slutsatser och ger tips till branschen för hur de på bästa sätt kan sprida det ekologiska budskapet och marknadsföra sig. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Skyba, Olena ; Svensson, Helena and Ohlén, Jennifer
supervisor
organization
year
type
M2 - Bachelor Degree
subject
keywords
ekologi, relationsmarknadsföring, e-handel, servicemötet, kundlivscykeln, Management of enterprises, Företagsledning, management
language
Swedish
id
1353316
date added to LUP
2008-05-23 00:00:00
date last changed
2018-10-18 09:57:23
@misc{1353316,
  abstract     = {{Människans miljö och hälsa blir allt viktigare för individen, vilket medför en medvetenhet i dagens konsumtion. Vi har i vår uppsats valt att studera, via intervjuer och en observation, hur ett litet ekologiskt e-handelsföretag, Mossagården, går tillväga för att sprida det ekologiska budskapet och marknadsföra sig hos kunderna. Utifrån teorier om identitetsskapande, kvalitet, servicemöte, och marknadsföring analyserar vi Mossagårdens agerande och vilka konsekvenserna blir för kunden. Då Mossagården säljer sina produkter via sin hemsida tar vi även upp företagets fördelar och nackdelar med e-handel. Analysen visar att hemsidan har stor betydelse för företaget, därför är det viktigt att kontinuerligt utveckla sidan och dra nytta av de fördelar Internet ger. Det är även viktigt att ta vara på de kunskaper kunderna kan bidra med för företagets utveckling. Avslutningsvis diskuterar vi våra slutsatser och ger tips till branschen för hur de på bästa sätt kan sprida det ekologiska budskapet och marknadsföra sig.}},
  author       = {{Skyba, Olena and Svensson, Helena and Ohlén, Jennifer}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Mossagården - En studie i att skapa förtroende och relationer}},
  year         = {{2008}},
}