Benchmarking med teoretisk referensram - En fallstudie om möjligheter och hinder med att benchmarka en måltid
(2009)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Fallstudien stödjer att vår föreslagna benchmarkingmetod kan erbjuda mer djup
och bättre möjligheter till framgång än vid traditionell benchmarking där
utgångspunkten ligger i nyckeltal. Den teoretiska referensramen som används i
studien erbjuder en bra förståelse för de samband som gäller mellan processer och
önskat resultat. Fallstudieobjektens möjlighet att lyckas med ett
benchmarkingprojektet beror till stor del på inomorganisationella faktorer där
ledarskap och kommunikation visat sig vara viktigast.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1459129
- author
- Dollander, Cecilia ; Manfredsson, Filip and Lennernäs, Martin
- supervisor
- organization
- year
- 2009
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Benchmarking, skolmatsalar, FAMM, lärande, offentlig verksamhet., Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1459129
- date added to LUP
- 2009-06-04 00:00:00
- date last changed
- 2015-04-21 09:54:40
@misc{1459129, abstract = {{Fallstudien stödjer att vår föreslagna benchmarkingmetod kan erbjuda mer djup och bättre möjligheter till framgång än vid traditionell benchmarking där utgångspunkten ligger i nyckeltal. Den teoretiska referensramen som används i studien erbjuder en bra förståelse för de samband som gäller mellan processer och önskat resultat. Fallstudieobjektens möjlighet att lyckas med ett benchmarkingprojektet beror till stor del på inomorganisationella faktorer där ledarskap och kommunikation visat sig vara viktigast.}}, author = {{Dollander, Cecilia and Manfredsson, Filip and Lennernäs, Martin}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Benchmarking med teoretisk referensram - En fallstudie om möjligheter och hinder med att benchmarka en måltid}}, year = {{2009}}, }