Privat och offentlig identitet i sociala medier
(2012) SKDK01 20121Department of Strategic Communication
- Abstract (Swedish)
- Denna uppsats rör skillnader i hur individer använder sig av sin privata och offentliga identitet i sociala medier. Den diskuterar de möjliga skeenden av hur individer baserar sitt interpersonella och masskommunikativa brukande i det internetintegrerade vardagslivet. Författarna hävdar att den interpersonella och masskommunikationen blir en integrerad kommunikation genom möjligheterna av sociala medier. Detta argumenteras lyfta diskussionen om hur individer fördelaktigt kan förhålla sig till att vara privat och offentlig i en kanal. Genom rapporten fasthåller författarna en användarbaserad självkonstruerad inriktning till användningen av sociala medier. Som en slutgiltig slutsats landar författarna i att varje användare behöver avgöra sina... (More)
- Denna uppsats rör skillnader i hur individer använder sig av sin privata och offentliga identitet i sociala medier. Den diskuterar de möjliga skeenden av hur individer baserar sitt interpersonella och masskommunikativa brukande i det internetintegrerade vardagslivet. Författarna hävdar att den interpersonella och masskommunikationen blir en integrerad kommunikation genom möjligheterna av sociala medier. Detta argumenteras lyfta diskussionen om hur individer fördelaktigt kan förhålla sig till att vara privat och offentlig i en kanal. Genom rapporten fasthåller författarna en användarbaserad självkonstruerad inriktning till användningen av sociala medier. Som en slutgiltig slutsats landar författarna i att varje användare behöver avgöra sina rätt och fel i nyttjandet av sociala medier, men att en avsevärd reflektion till hur andra användare kan reagera på beteendet är att föredra. (Less)
- Abstract
- This report considers the differences in how individuals use their private and public identities in social media. It discuss the possible circumstances of how individuals of the internet integrated everyday life, base their interpersonal and mass communicational employments. The authors argue that the interpersonal- and mass communication becomes one integrated communication through the possibilities of social media. This is argued to raise the discussion of how individuals advantageous can conduct to being private and public in one channel. Through the report the authors maintain an alignment of user-self-construction and exercise of the social media. As a final conclusion the authors settle that every user need to assemble their right... (More)
- This report considers the differences in how individuals use their private and public identities in social media. It discuss the possible circumstances of how individuals of the internet integrated everyday life, base their interpersonal and mass communicational employments. The authors argue that the interpersonal- and mass communication becomes one integrated communication through the possibilities of social media. This is argued to raise the discussion of how individuals advantageous can conduct to being private and public in one channel. Through the report the authors maintain an alignment of user-self-construction and exercise of the social media. As a final conclusion the authors settle that every user need to assemble their right and wrongs in the use of social media, still a considerable reflection of how other users may react to their behavior is to prefer. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/2701955
- author
- Leghammar, Hanna LU and Sandin, Ida
- supervisor
-
- Johan Vaide LU
- organization
- alternative title
- En studie i individers förhållande till sin digitala identitet
- course
- SKDK01 20121
- year
- 2012
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- privat, offentlig, roller, identitet, sociala medier, private, public, identity, roles, social media
- language
- Swedish
- id
- 2701955
- date added to LUP
- 2012-08-29 10:50:00
- date last changed
- 2014-09-04 08:36:18
@misc{2701955, abstract = {{This report considers the differences in how individuals use their private and public identities in social media. It discuss the possible circumstances of how individuals of the internet integrated everyday life, base their interpersonal and mass communicational employments. The authors argue that the interpersonal- and mass communication becomes one integrated communication through the possibilities of social media. This is argued to raise the discussion of how individuals advantageous can conduct to being private and public in one channel. Through the report the authors maintain an alignment of user-self-construction and exercise of the social media. As a final conclusion the authors settle that every user need to assemble their right and wrongs in the use of social media, still a considerable reflection of how other users may react to their behavior is to prefer.}}, author = {{Leghammar, Hanna and Sandin, Ida}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Privat och offentlig identitet i sociala medier}}, year = {{2012}}, }