Köpbeteende vid köp av nyproducerad bostad
(2008) In TVBP VBE820 20082Civil Engineering (M.Sc.Eng.)
Construction Management
- Abstract (Swedish)
- Vid köp av nyproducerad bostad uppstår ett antal frågeställningar
för kunden. Motiv till varför man väljer att köpa nyproducerat jämfört
med begagnat kan vara att man slipper tänka på renoveringar och
får ett mer lättskött boende. Liknande frågor och vilka motiv till
varför köparen gör detta val vill säljaren veta för att lättare kunna
anpassa bostadsområden för rätt målgrupp.
Syftet med examensarbetet är att utreda kundernas beteende
vid köp av nyproducerad bostad samt att klarlägga de faktorer som
inverkar vid köpet. Vi skall även studera tre befintliga
bostadsområden för att se om de tänkta målgrupperna var de som
egentligen flyttade in. Slutligen skall vi klargöra skillnader mellan
köpare och säljares tankegångar när det... (More) - Vid köp av nyproducerad bostad uppstår ett antal frågeställningar
för kunden. Motiv till varför man väljer att köpa nyproducerat jämfört
med begagnat kan vara att man slipper tänka på renoveringar och
får ett mer lättskött boende. Liknande frågor och vilka motiv till
varför köparen gör detta val vill säljaren veta för att lättare kunna
anpassa bostadsområden för rätt målgrupp.
Syftet med examensarbetet är att utreda kundernas beteende
vid köp av nyproducerad bostad samt att klarlägga de faktorer som
inverkar vid köpet. Vi skall även studera tre befintliga
bostadsområden för att se om de tänkta målgrupperna var de som
egentligen flyttade in. Slutligen skall vi klargöra skillnader mellan
köpare och säljares tankegångar när det gäller köp av
nyproducerad bostad. Detta för att klargöra om vilka eventuella
skillnader det finns mellan säljare och köpare och hur detta kan
påverka köp.
Målsättningen är att besvara följande frågeställningar:
• Vilka faktorer är det som definierar ett köpbeteende?
• Hur ser ett köpbeteende ut?
• Vilka faktorer är det som påverkar ett köpbeteende? (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/3323954
- author
- Karlsson, Linda LU and Brodd, Johanna
- supervisor
- organization
- course
- VBE820 20082
- year
- 2008
- type
- H3 - Professional qualifications (4 Years - )
- subject
- publication/series
- TVBP
- report number
- TVBP-5365
- language
- Swedish
- id
- 3323954
- date added to LUP
- 2013-01-08 10:35:24
- date last changed
- 2013-01-08 10:35:24
@misc{3323954, abstract = {{Vid köp av nyproducerad bostad uppstår ett antal frågeställningar för kunden. Motiv till varför man väljer att köpa nyproducerat jämfört med begagnat kan vara att man slipper tänka på renoveringar och får ett mer lättskött boende. Liknande frågor och vilka motiv till varför köparen gör detta val vill säljaren veta för att lättare kunna anpassa bostadsområden för rätt målgrupp. Syftet med examensarbetet är att utreda kundernas beteende vid köp av nyproducerad bostad samt att klarlägga de faktorer som inverkar vid köpet. Vi skall även studera tre befintliga bostadsområden för att se om de tänkta målgrupperna var de som egentligen flyttade in. Slutligen skall vi klargöra skillnader mellan köpare och säljares tankegångar när det gäller köp av nyproducerad bostad. Detta för att klargöra om vilka eventuella skillnader det finns mellan säljare och köpare och hur detta kan påverka köp. Målsättningen är att besvara följande frågeställningar: • Vilka faktorer är det som definierar ett köpbeteende? • Hur ser ett köpbeteende ut? • Vilka faktorer är det som påverkar ett köpbeteende?}}, author = {{Karlsson, Linda and Brodd, Johanna}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, series = {{TVBP}}, title = {{Köpbeteende vid köp av nyproducerad bostad}}, year = {{2008}}, }