CRM-system – skapandet av det ultimata erbjudandet
(2013) SYSK02 20131Department of Informatics
- Abstract (Swedish)
- CRM-system hanterar kundinformation i företag genom att exempelvis analysera kundernas beteenden. Syftet med studien är att se om det finns några tydliga skillnader i hur de studerade företagen i detaljhandeln, som bedriver både elektronisk handel och fysisk handel, använder sitt CRM-system mot sina lojala kunder. För att kunna analysera det empiriska materialet tillämpar vi ett egenutvecklat ramverk. Det empiriska materialet samlades in genom intervjuer med CRM-ansvariga på tre olika detaljhandelsföretag. Uppsatsens viktigaste slutsatser är att samtliga företag använder sitt CRM-system för att kunna erbjuda sina kunder optimala erbjudanden som gör att de fortsätter att vara lojala kunder.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/3814550
- author
- Wennerlund, Nina LU and Kabwita, Gracia LU
- supervisor
-
- Paul Pierce LU
- organization
- course
- SYSK02 20131
- year
- 2013
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- CRM, CRM-system, Customer Relationship Management, kundvårdssystem, detaljhandeln, fysisk handel, elektronisk handel, e-handel, Lojal kund, Lojalitetsklubb
- report number
- INF13-012
- language
- Swedish
- id
- 3814550
- date added to LUP
- 2013-06-26 13:06:51
- date last changed
- 2013-06-26 13:06:51
@misc{3814550, abstract = {{CRM-system hanterar kundinformation i företag genom att exempelvis analysera kundernas beteenden. Syftet med studien är att se om det finns några tydliga skillnader i hur de studerade företagen i detaljhandeln, som bedriver både elektronisk handel och fysisk handel, använder sitt CRM-system mot sina lojala kunder. För att kunna analysera det empiriska materialet tillämpar vi ett egenutvecklat ramverk. Det empiriska materialet samlades in genom intervjuer med CRM-ansvariga på tre olika detaljhandelsföretag. Uppsatsens viktigaste slutsatser är att samtliga företag använder sitt CRM-system för att kunna erbjuda sina kunder optimala erbjudanden som gör att de fortsätter att vara lojala kunder.}}, author = {{Wennerlund, Nina and Kabwita, Gracia}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{CRM-system – skapandet av det ultimata erbjudandet}}, year = {{2013}}, }