Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Att möta lekfullhet : Hur lekfullhet påverkar mötestillfredställelse, kreativitet och produktivitet

Jakobsson, Arvid LU and Blennow, William LU (2013) PSYK01 20131
Department of Psychology
Abstract
The aim of this study was to investigate the effect of playfulness on perceived meeting satisfaction,
creativity, and productivity in a meeting situation. Empirical data was collected with an
experimental design. Participants (experimental group n=66, control group n=16) answered a
survey on perceived meeting satisfaction, creativity and productivity after participating in a meeting
for an hour. They then received individual instructions with an encouragement to try and do
something playful for themselves and their colleagues before continuing their meeting. At the end
of the meeting the participants answered the survey again. The playful intervention did not result in
any significant results on perceived meeting satisfaction,... (More)
The aim of this study was to investigate the effect of playfulness on perceived meeting satisfaction,
creativity, and productivity in a meeting situation. Empirical data was collected with an
experimental design. Participants (experimental group n=66, control group n=16) answered a
survey on perceived meeting satisfaction, creativity and productivity after participating in a meeting
for an hour. They then received individual instructions with an encouragement to try and do
something playful for themselves and their colleagues before continuing their meeting. At the end
of the meeting the participants answered the survey again. The playful intervention did not result in
any significant results on perceived meeting satisfaction, creativity or productivity. (Less)
Abstract (Swedish)
Studiens syfte var att undersöka om lekfullhet påverkar den upplevda mötestillfredställelsen, kreativiteten och produktiviteten i ett mötessammanhang. Det empiriska materialet utgjordes av en experimentell undersökning. Mötesdeltagarna (experimentgrupp n=66, kontrollgrupp n=16) fick, efter att ha deltagit en timme i ett pågående möte, fylla i en självskattningsenkät gällande den upplevda mötestillfredställelsen, kreativiteten och produktiviteten. Därefter tilldelades mötesdeltagarna en individuell instruktion om att försöka göra mötet mer lekfullt för sig själva och sina kollegor. Vid mötets slut fick deltagarna fylla i samma formulär, detta för att mäta om instruktionen haft en påverkan. Resultatet visade ingen signifikant skillnad,... (More)
Studiens syfte var att undersöka om lekfullhet påverkar den upplevda mötestillfredställelsen, kreativiteten och produktiviteten i ett mötessammanhang. Det empiriska materialet utgjordes av en experimentell undersökning. Mötesdeltagarna (experimentgrupp n=66, kontrollgrupp n=16) fick, efter att ha deltagit en timme i ett pågående möte, fylla i en självskattningsenkät gällande den upplevda mötestillfredställelsen, kreativiteten och produktiviteten. Därefter tilldelades mötesdeltagarna en individuell instruktion om att försöka göra mötet mer lekfullt för sig själva och sina kollegor. Vid mötets slut fick deltagarna fylla i samma formulär, detta för att mäta om instruktionen haft en påverkan. Resultatet visade ingen signifikant skillnad, mellan experimentgrupp och kontrollgrupp, gällande den upplevda mötestillfredställelsen, produktiviteten eller kreativiteten. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Jakobsson, Arvid LU and Blennow, William LU
supervisor
organization
course
PSYK01 20131
year
type
M2 - Bachelor Degree
subject
keywords
kreativitet, Mötestillfredställelse, lekfullhet, playfulness, productivity, meeting satisfaction, creativity, produktivitet
language
Swedish
id
3970600
date added to LUP
2013-08-26 16:21:24
date last changed
2013-08-26 16:21:24
@misc{3970600,
  abstract     = {{The aim of this study was to investigate the effect of playfulness on perceived meeting satisfaction,
creativity, and productivity in a meeting situation. Empirical data was collected with an
experimental design. Participants (experimental group n=66, control group n=16) answered a
survey on perceived meeting satisfaction, creativity and productivity after participating in a meeting
for an hour. They then received individual instructions with an encouragement to try and do
something playful for themselves and their colleagues before continuing their meeting. At the end
of the meeting the participants answered the survey again. The playful intervention did not result in
any significant results on perceived meeting satisfaction, creativity or productivity.}},
  author       = {{Jakobsson, Arvid and Blennow, William}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Att möta lekfullhet : Hur lekfullhet påverkar mötestillfredställelse, kreativitet och produktivitet}},
  year         = {{2013}},
}