Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Det handlar om människorna!

Värendh Månsson, Erik LU (2014) SKOK01 20141
Department of Strategic Communication
Abstract (Swedish)
Arbetsgivarvarumärket (eng: employer branding) har de senaste åren kommit att bli en viktig strategisk företagsledningsfråga för många organisationer och jag har därför valt att fördjupa mig inom detta område. Definitionen för arbetsgivarvarumärket enligt Backhaus och Tikoo (2004) är ”A targeted, long-term strategy to manage the awareness and perception of employees, potential employees, and related stakeholders with regards to a particular firm”. Denna uppsats kommer att fokusera på extern kommunikation gentemot nuvarande och potentiella medarbetare, i förhållande till dess arbetsgivarvarumärke.
Jag har identifierat några viktiga komponenter för att bygga upp ett starkt arbetsgivarvarumärke och betydelsen av att använda många olika... (More)
Arbetsgivarvarumärket (eng: employer branding) har de senaste åren kommit att bli en viktig strategisk företagsledningsfråga för många organisationer och jag har därför valt att fördjupa mig inom detta område. Definitionen för arbetsgivarvarumärket enligt Backhaus och Tikoo (2004) är ”A targeted, long-term strategy to manage the awareness and perception of employees, potential employees, and related stakeholders with regards to a particular firm”. Denna uppsats kommer att fokusera på extern kommunikation gentemot nuvarande och potentiella medarbetare, i förhållande till dess arbetsgivarvarumärke.
Jag har identifierat några viktiga komponenter för att bygga upp ett starkt arbetsgivarvarumärke och betydelsen av att använda många olika kommunikationskanaler så att externa intressenter enklare ska förstå vad organisationen erbjuder. Jag har kommit fram till slutsatsen att karriärmöjligheter och möjligheten till personlig utveckling är den viktigaste delen i att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke, följt av en identitet med tydliga värderingar och vision. Jag har även identifierat att ett starkt arbetsgivarvarumärke ökar lojaliteten och engagemanget hos nuvarande anställda och potentiella anställda, vilket i sin tur leder till ökad effektivitet.
Resultaten kommer från en kvalitativ fallstudie på IKEA Components samt IKEA Retail Sverige. (Less)
Popular Abstract
Employer branding has in recent years become an important strategic business issue for many organizations and therefore interesting to examine. The definition of employer branding according to Backhaus och Tikoo (2004) are "A targeted, long - term strategy to manage the awareness and perception of employees, potential employees, and related stakeholders with regards to a particular firm". This thesis will mainly focus on external communication to current and prospective employees, in relation to building a strong employer brand.
I have identified a few key components to build a strong employer brand, and also the importance of using many different communication channels to external stakeholders to make it easier to understand what the... (More)
Employer branding has in recent years become an important strategic business issue for many organizations and therefore interesting to examine. The definition of employer branding according to Backhaus och Tikoo (2004) are "A targeted, long - term strategy to manage the awareness and perception of employees, potential employees, and related stakeholders with regards to a particular firm". This thesis will mainly focus on external communication to current and prospective employees, in relation to building a strong employer brand.
I have identified a few key components to build a strong employer brand, and also the importance of using many different communication channels to external stakeholders to make it easier to understand what the culture of the organization offers. Among the importance of a strong employer brand is that people in search for work are presented with more information and options than ever before, through different channels and it is therefor necessary to stand out to current and potential employees as many employers often are competing for the same talent.
My conclusions are that career opportunities and the possibility to personal development is the most important part in building a strong employer brand, followed by having a distinct identity with strong values and a clear vision. I have also identified that a strong employer brand is increasing the loyalty and commitment of current and future employees.
The results come from a qualitative case study at IKEA Components and IKEA Retail Sweden. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Värendh Månsson, Erik LU
supervisor
organization
course
SKOK01 20141
year
type
M2 - Bachelor Degree
subject
keywords
Arbetsgivarvarumärke, organisationsidentitet, employer value proposition
language
Swedish
id
4690599
date added to LUP
2014-11-25 16:13:37
date last changed
2014-11-25 16:13:37
@misc{4690599,
  abstract     = {{Arbetsgivarvarumärket (eng: employer branding) har de senaste åren kommit att bli en viktig strategisk företagsledningsfråga för många organisationer och jag har därför valt att fördjupa mig inom detta område. Definitionen för arbetsgivarvarumärket enligt Backhaus och Tikoo (2004) är ”A targeted, long-term strategy to manage the awareness and perception of employees, potential employees, and related stakeholders with regards to a particular firm”. Denna uppsats kommer att fokusera på extern kommunikation gentemot nuvarande och potentiella medarbetare, i förhållande till dess arbetsgivarvarumärke.
Jag har identifierat några viktiga komponenter för att bygga upp ett starkt arbetsgivarvarumärke och betydelsen av att använda många olika kommunikationskanaler så att externa intressenter enklare ska förstå vad organisationen erbjuder. Jag har kommit fram till slutsatsen att karriärmöjligheter och möjligheten till personlig utveckling är den viktigaste delen i att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke, följt av en identitet med tydliga värderingar och vision. Jag har även identifierat att ett starkt arbetsgivarvarumärke ökar lojaliteten och engagemanget hos nuvarande anställda och potentiella anställda, vilket i sin tur leder till ökad effektivitet.
Resultaten kommer från en kvalitativ fallstudie på IKEA Components samt IKEA Retail Sverige.}},
  author       = {{Värendh Månsson, Erik}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Det handlar om människorna!}},
  year         = {{2014}},
}