Den strategiska hållbarhetsredovisningen - varumärkeshållbarhet som motiv
(2015) FEKH69 20142Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Motiven bakom de redovisningsval som görs i hållbarhetsredovisningen grundar sig i företagens strävan för sin fortsatta överlevnad. Rapporten fungerar då som ett kommunikationsverktyg för företagen att nå sina intressenter med legitimerande information. Vårt myntade begrepp “varumärkeshållbarhet” beskriver dessa motiv som innebär att företagen gör sina redovisningsval till följd av att de vill skapa ekonomiskt och affärsmässigt hållbara varumärken.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/5046702
- author
- Sjunnegård, Elin LU ; Hult, Niclas LU and Frankel, Oscar LU
- supervisor
- organization
- course
- FEKH69 20142
- year
- 2015
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Hållbarhetsredovisning, varumärkeshållbarhet, kommunikationsverktyg
- language
- Swedish
- id
- 5046702
- date added to LUP
- 2015-06-24 10:49:47
- date last changed
- 2015-06-24 10:49:47
@misc{5046702, abstract = {{Motiven bakom de redovisningsval som görs i hållbarhetsredovisningen grundar sig i företagens strävan för sin fortsatta överlevnad. Rapporten fungerar då som ett kommunikationsverktyg för företagen att nå sina intressenter med legitimerande information. Vårt myntade begrepp “varumärkeshållbarhet” beskriver dessa motiv som innebär att företagen gör sina redovisningsval till följd av att de vill skapa ekonomiskt och affärsmässigt hållbara varumärken.}}, author = {{Sjunnegård, Elin and Hult, Niclas and Frankel, Oscar}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Den strategiska hållbarhetsredovisningen - varumärkeshållbarhet som motiv}}, year = {{2015}}, }