Jakten på en framgångsrik relation - En studie om relationsskapande och relationshantering mellan företag och konsument i sociala medier
(2018) SKOK11 20181Department of Strategic Communication
- Abstract
- This thesis centres around relationship creation and relationship management between companies and consumers on social media. Today, a vast amount of companies have the idea that social media automatically contributes to positive results and strong relationships with consumers. However, there are still limited research about social media and its actual effects. Therefore, the aim of this thesis is to fill this knowledge gap by analyzing two companies, Skånemejerier and Oatly, and their Communication and interaction with consumers on the social media channel Instagram. This has been achieved by a netnographic observation and content analysis of both companies’ Instagram account, which have been analyzed with the presented theory. The... (More)
- This thesis centres around relationship creation and relationship management between companies and consumers on social media. Today, a vast amount of companies have the idea that social media automatically contributes to positive results and strong relationships with consumers. However, there are still limited research about social media and its actual effects. Therefore, the aim of this thesis is to fill this knowledge gap by analyzing two companies, Skånemejerier and Oatly, and their Communication and interaction with consumers on the social media channel Instagram. This has been achieved by a netnographic observation and content analysis of both companies’ Instagram account, which have been analyzed with the presented theory. The results show that two way-communication, interaction and high engagement are critical factors for companies to apply in their work with social media, in order to create stronger relationships with consumers. (Less)
- Abstract (Swedish)
- Denna uppsats behandlar relationsskapande och relationshantering mellan företag och konsument på sociala medier. Detta baseras på att många företag idag har en föreställning om att sociala medier automatiskt bidrar till positiva resultat och starka relationer med konsumenter. Samtidigt finns det lite forskning kring dess faktiska utfall. Därmed är syftet att fylla detta kunskapsgap genom att analysera två företag,
Skånemejerier och Oatly, och deras kommunikation samt interaktion med konsumenter på sociala mediekanalen Instagram. Detta har genomförts genom en netnografisk observation och innehållsanalys av båda företagens Instagramkonton, som har analyserats i samband med den presenterade teorin. Resultatet visar på att... (More) - Denna uppsats behandlar relationsskapande och relationshantering mellan företag och konsument på sociala medier. Detta baseras på att många företag idag har en föreställning om att sociala medier automatiskt bidrar till positiva resultat och starka relationer med konsumenter. Samtidigt finns det lite forskning kring dess faktiska utfall. Därmed är syftet att fylla detta kunskapsgap genom att analysera två företag,
Skånemejerier och Oatly, och deras kommunikation samt interaktion med konsumenter på sociala mediekanalen Instagram. Detta har genomförts genom en netnografisk observation och innehållsanalys av båda företagens Instagramkonton, som har analyserats i samband med den presenterade teorin. Resultatet visar på att tvåvägskommunikation, interaktion och högt engagemang är viktiga faktorer för företag att tillämpa i deras arbete med sociala medier för att skapa starkare relationer med
konsumenter. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/8945095
- author
- Ekegren, Linnea LU and Gustafsson, Louise LU
- supervisor
- organization
- course
- SKOK11 20181
- year
- 2018
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Strategisk kommunikation, public relations, digital public relations, relationer, relationshantering, relationsskapande, sociala medier, Instagram, Skånemejerier, Oatly
- language
- Swedish
- id
- 8945095
- date added to LUP
- 2018-06-13 09:30:49
- date last changed
- 2018-06-13 09:30:49
@misc{8945095, abstract = {{This thesis centres around relationship creation and relationship management between companies and consumers on social media. Today, a vast amount of companies have the idea that social media automatically contributes to positive results and strong relationships with consumers. However, there are still limited research about social media and its actual effects. Therefore, the aim of this thesis is to fill this knowledge gap by analyzing two companies, Skånemejerier and Oatly, and their Communication and interaction with consumers on the social media channel Instagram. This has been achieved by a netnographic observation and content analysis of both companies’ Instagram account, which have been analyzed with the presented theory. The results show that two way-communication, interaction and high engagement are critical factors for companies to apply in their work with social media, in order to create stronger relationships with consumers.}}, author = {{Ekegren, Linnea and Gustafsson, Louise}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Jakten på en framgångsrik relation - En studie om relationsskapande och relationshantering mellan företag och konsument i sociala medier}}, year = {{2018}}, }