Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Selective distribution systems and online platform bans

Idolor, Melina LU (2019) LAGF03 20191
Department of Law
Faculty of Law
Abstract
The Internet has over the past years significantly changed the way in which goods and services are distributed. E-commerce has made it possible for businesses to advertise and sell their goods to a wider range of consumers. In particular third-party online platforms, such as Ebay and Amazon, have become important sales channels that offer intense intra-brand and inter-brand competition and increased price transparency. However, manufacturers of quality brands have argued that online marketplaces constitute an inadequate selling environment, and fear a decline in the value of their products and a loss in their image. The aim of this thesis is to examine the question concerning restrictions for authorized retailers in a selective... (More)
The Internet has over the past years significantly changed the way in which goods and services are distributed. E-commerce has made it possible for businesses to advertise and sell their goods to a wider range of consumers. In particular third-party online platforms, such as Ebay and Amazon, have become important sales channels that offer intense intra-brand and inter-brand competition and increased price transparency. However, manufacturers of quality brands have argued that online marketplaces constitute an inadequate selling environment, and fear a decline in the value of their products and a loss in their image. The aim of this thesis is to examine the question concerning restrictions for authorized retailers in a selective distribution system to use non-authorized third-party platforms. (Less)
Abstract (Swedish)
Internet har de senaste senaste åren väsentligt förändrat det sätt på vilket varor och tjänster distribueras. E-handeln har gjort det möjligt för företag att marknadsföra och sälja sina varor till ett bredare utbud av konsumenter. I synnerhet har online-plattformar, såsom exempelvis Ebay och Amazon, blivit viktiga försäljningskanaler som erbjuder intensiv inommärkes- och mellanmärkeskonkurrens, samt en ökad pris transparens. Å andra sidan har tillverkare av kvalitetsvarumärken hävdat att de digitala marknadsplatserna utgör en olämplig försäljningsmiljö och fruktar en nedgång i värdet av sina produkter och en förlust i deras image. Syftet med denna uppsats är att undersöka lagligheten av restriktioner för auktoriserade återförsäljare i ett... (More)
Internet har de senaste senaste åren väsentligt förändrat det sätt på vilket varor och tjänster distribueras. E-handeln har gjort det möjligt för företag att marknadsföra och sälja sina varor till ett bredare utbud av konsumenter. I synnerhet har online-plattformar, såsom exempelvis Ebay och Amazon, blivit viktiga försäljningskanaler som erbjuder intensiv inommärkes- och mellanmärkeskonkurrens, samt en ökad pris transparens. Å andra sidan har tillverkare av kvalitetsvarumärken hävdat att de digitala marknadsplatserna utgör en olämplig försäljningsmiljö och fruktar en nedgång i värdet av sina produkter och en förlust i deras image. Syftet med denna uppsats är att undersöka lagligheten av restriktioner för auktoriserade återförsäljare i ett selektivt distributionssystem för att använda icke auktoriserade tredjepartsplattformar. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Idolor, Melina LU
supervisor
organization
course
LAGF03 20191
year
type
M2 - Bachelor Degree
subject
keywords
konkurrensrätt
language
English
id
8977384
date added to LUP
2019-09-16 13:49:25
date last changed
2019-09-16 13:49:25
@misc{8977384,
  abstract     = {{The Internet has over the past years significantly changed the way in which goods and services are distributed. E-commerce has made it possible for businesses to advertise and sell their goods to a wider range of consumers. In particular third-party online platforms, such as Ebay and Amazon, have become important sales channels that offer intense intra-brand and inter-brand competition and increased price transparency. However, manufacturers of quality brands have argued that online marketplaces constitute an inadequate selling environment, and fear a decline in the value of their products and a loss in their image. The aim of this thesis is to examine the question concerning restrictions for authorized retailers in a selective distribution system to use non-authorized third-party platforms.}},
  author       = {{Idolor, Melina}},
  language     = {{eng}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Selective distribution systems and online platform bans}},
  year         = {{2019}},
}