Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Sociala medier – nya lärplattformar? Beträdande av nya rum för vidareutveckling och inspiration utanför institutionen

Aronsson, Alma LU (2021) MUUK03 20211
Malmö Academy of Music
Abstract
The idea for this bachelor thesis, an action research project, developed as a part of my endeavor for higher independence from the institution and academy, preparing for my withdrawal from these. A personal participation in the practice phenomenon #100daysofpractice, on the social media platform Instagram, constitutes the main method of this project. It included daily video documentation of my practice together with short, freely written, texts/reflections on each published practice session. The results chapter of this thesis is based on data collected from three different categories: log notes, an implemented reflection cycle inspired by Gibbs’ template and also the published texts of each Instagram video. In the conclusions the following... (More)
The idea for this bachelor thesis, an action research project, developed as a part of my endeavor for higher independence from the institution and academy, preparing for my withdrawal from these. A personal participation in the practice phenomenon #100daysofpractice, on the social media platform Instagram, constitutes the main method of this project. It included daily video documentation of my practice together with short, freely written, texts/reflections on each published practice session. The results chapter of this thesis is based on data collected from three different categories: log notes, an implemented reflection cycle inspired by Gibbs’ template and also the published texts of each Instagram video. In the conclusions the following questions are answered: “How can I, through a social media platform like Instagram, reach a higher level of autonomy when leaving the institution?”, “How has my participation in the phenomenon #100daysofpractice influenced my motivation to practice?” and “In what ways can my reflections, concerning the 100 days, contribute to my future practice?”. (Less)
Abstract (Swedish)
Idén till detta kandidatarbete, ett aktionsforskningsprojekt, väcktes av min strävan att på olika vis nå högre självständighet från institutionen och Musikhögskolan, inför mitt utträde ur dessa. Projektets metod blev huvudsakligen ett personligt deltagande i övningsutmaningen #100daysofpractice på den sociala medieplattformen Instagram. I det ingick varje dag videodokumentation av min övning samt kort, fritt, textskrivande kring den aktuella övningssessionen. Till resultatet av arbetet inhämtades data från tre olika kategorier: logganteckningar, genomförd reflektion med inspiration av Gibbs reflektionscykelsmodell samt texter tillhörande respektive publicerad video. I kapitlet Slutsatser besvaras frågeställningarna: ”Hur kan jag, genom en... (More)
Idén till detta kandidatarbete, ett aktionsforskningsprojekt, väcktes av min strävan att på olika vis nå högre självständighet från institutionen och Musikhögskolan, inför mitt utträde ur dessa. Projektets metod blev huvudsakligen ett personligt deltagande i övningsutmaningen #100daysofpractice på den sociala medieplattformen Instagram. I det ingick varje dag videodokumentation av min övning samt kort, fritt, textskrivande kring den aktuella övningssessionen. Till resultatet av arbetet inhämtades data från tre olika kategorier: logganteckningar, genomförd reflektion med inspiration av Gibbs reflektionscykelsmodell samt texter tillhörande respektive publicerad video. I kapitlet Slutsatser besvaras frågeställningarna: ”Hur kan jag, genom en social medieplattform som Instagram, uppnå högre självständighet när jag lämnar institutionen?”, ”Hur har mitt deltagande i fenomenet #100daysofpractice påverkat min motivation att öva?” samt ”Vad kan mina reflektioner, gällande de 100 dagarna, bidra med för min framtida övning?”. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Aronsson, Alma LU
supervisor
organization
course
MUUK03 20211
year
type
M2 - Bachelor Degree
subject
keywords
Musik, Motivation, Instagram, Övning, Nervositet, Videodokumentation, Music, Practice, Performance anxiety, Video documentation
language
Swedish
id
9058279
date added to LUP
2021-07-20 09:32:32
date last changed
2021-07-20 09:32:32
@misc{9058279,
  abstract     = {{The idea for this bachelor thesis, an action research project, developed as a part of my endeavor for higher independence from the institution and academy, preparing for my withdrawal from these. A personal participation in the practice phenomenon #100daysofpractice, on the social media platform Instagram, constitutes the main method of this project. It included daily video documentation of my practice together with short, freely written, texts/reflections on each published practice session. The results chapter of this thesis is based on data collected from three different categories: log notes, an implemented reflection cycle inspired by Gibbs’ template and also the published texts of each Instagram video. In the conclusions the following questions are answered: “How can I, through a social media platform like Instagram, reach a higher level of autonomy when leaving the institution?”, “How has my participation in the phenomenon #100daysofpractice influenced my motivation to practice?” and “In what ways can my reflections, concerning the 100 days, contribute to my future practice?”.}},
  author       = {{Aronsson, Alma}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Sociala medier – nya lärplattformar? Beträdande av nya rum för vidareutveckling och inspiration utanför institutionen}},
  year         = {{2021}},
}