Reklam och trender - en studie i hur trender påverkar och kan utnyttjas i reklam
(2003)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Vi har funnit att makrotrender har en mindre direkt påverkan på den direkta utformningen av och innehållet i reklam. Samtidigt har vi funnit att mikrotrender oftare kan utnyttjas mer konkret i reklam. Att använda sig av trendriktig reklam är ett strategiskt val beroende på om annonsören vill vara trendsättare eller efterföljare. trender kan användas i reklam som koder för att bättre nå den avsedda målgruppen.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1339039
- author
- Sternros, Kristian ; Thott, Nils and Bryntse, Annika
- supervisor
- organization
- year
- 2003
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Reklam, trender, makrotrender, mikrotrender, samband mellan reklam och trender, kreativ strategi, innehåll i reklam, utformning av reklam, framtid, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1339039
- date added to LUP
- 2003-06-05 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 14:44:31
@misc{1339039, abstract = {{Vi har funnit att makrotrender har en mindre direkt påverkan på den direkta utformningen av och innehållet i reklam. Samtidigt har vi funnit att mikrotrender oftare kan utnyttjas mer konkret i reklam. Att använda sig av trendriktig reklam är ett strategiskt val beroende på om annonsören vill vara trendsättare eller efterföljare. trender kan användas i reklam som koder för att bättre nå den avsedda målgruppen.}}, author = {{Sternros, Kristian and Thott, Nils and Bryntse, Annika}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Reklam och trender - en studie i hur trender påverkar och kan utnyttjas i reklam}}, year = {{2003}}, }