Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Kvalitet till Max-En undersökning av strategiers betydelse inom företaget Max

Olhed, David ; Nordqvist, Per and Gren, Kristin (2007)
Department of Business Administration
Abstract (Swedish)
Sammanfattning
Titel: Kvalitet till max – En undersökning om strategier's betydelse inom företaget Max
Ämne/Kur's: FEK 582 Kandidatuppsat's, 10 poäng Författare: Per Nordqvist, David Olhed och Kristin Gren
Handledare: Han's Knutsson Företag: Max
Nyckelord: Strategi, kvalitet, expansion, differentiering, strategiprocesser, restaurang- och måltidsbranschen
Syfte: Vårt syfte är att undersöka, beskriva och analysera vilka strategier som ligger bakom företaget Max framgång.
Metod: Vi har använt os's av ett kvalitativt tillvägagångssätt där intervjuer bidragit till majoriteten av insamlad empiri.
Teoretisk referensram: Strategiprocesser, Porter's Five Force's, tjänstekvalitet, strategiprocesser, de tre generiska strategierna.
Empiri: Vi har... (More)
Sammanfattning
Titel: Kvalitet till max – En undersökning om strategier's betydelse inom företaget Max
Ämne/Kur's: FEK 582 Kandidatuppsat's, 10 poäng Författare: Per Nordqvist, David Olhed och Kristin Gren
Handledare: Han's Knutsson Företag: Max
Nyckelord: Strategi, kvalitet, expansion, differentiering, strategiprocesser, restaurang- och måltidsbranschen
Syfte: Vårt syfte är att undersöka, beskriva och analysera vilka strategier som ligger bakom företaget Max framgång.
Metod: Vi har använt os's av ett kvalitativt tillvägagångssätt där intervjuer bidragit till majoriteten av insamlad empiri.
Teoretisk referensram: Strategiprocesser, Porter's Five Force's, tjänstekvalitet, strategiprocesser, de tre generiska strategierna.
Empiri: Vi har genom intervjuer fått en inblick i Max strategiska arbete och verksamhet. Slutsatser: Den främsta slutsatsen som vi kommit fram till är att Max koncept bygger på kvalitet. Kvalitet genomsyrar hela organisationen, både internt och externt. De flesta av dera's strategiska beslut grunda's på kvalitetsaspekten och med kvalitet vinner de kunderna's förtroende. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Olhed, David ; Nordqvist, Per and Gren, Kristin
supervisor
organization
year
type
M2 - Bachelor Degree
subject
keywords
Strategi, kvalitet, expansion, differentiering, strategiprocesser, restaurang- och måltidsbranschen, Management of enterprises, Företagsledning, management
language
Swedish
id
1340070
date added to LUP
2007-01-17 00:00:00
date last changed
2012-04-02 16:24:38
@misc{1340070,
  abstract     = {{Sammanfattning
Titel: Kvalitet till max – En undersökning om strategier's betydelse inom företaget Max
Ämne/Kur's: FEK 582 Kandidatuppsat's, 10 poäng Författare: Per Nordqvist, David Olhed och Kristin Gren
Handledare: Han's Knutsson Företag: Max
Nyckelord: Strategi, kvalitet, expansion, differentiering, strategiprocesser, restaurang- och måltidsbranschen
Syfte: Vårt syfte är att undersöka, beskriva och analysera vilka strategier som ligger bakom företaget Max framgång.
Metod: Vi har använt os's av ett kvalitativt tillvägagångssätt där intervjuer bidragit till majoriteten av insamlad empiri.
Teoretisk referensram: Strategiprocesser, Porter's Five Force's, tjänstekvalitet, strategiprocesser, de tre generiska strategierna.
Empiri: Vi har genom intervjuer fått en inblick i Max strategiska arbete och verksamhet. Slutsatser: Den främsta slutsatsen som vi kommit fram till är att Max koncept bygger på kvalitet. Kvalitet genomsyrar hela organisationen, både internt och externt. De flesta av dera's strategiska beslut grunda's på kvalitetsaspekten och med kvalitet vinner de kunderna's förtroende.}},
  author       = {{Olhed, David and Nordqvist, Per and Gren, Kristin}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Kvalitet till Max-En undersökning av strategiers betydelse inom företaget Max}},
  year         = {{2007}},
}