Anpassning av marknadsföringsstrategier till en växande kinesisk marknad - En fallstudie av Ikea -
(2004)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Syftet med studien är att undersöka och sammanställa hur Ikea har anpassat sina marknadsföringsstrategier till de rådande marknadsförhållandena i Kina. Ikea som kännetecknas av standardiserade marknadsföringsstrategier har i Kina anpassat dessa till de lokala marknadsförutsättningarna som levnadsstandard, utbildningsnivå, konsumtionspreferenser, kostnadsfördelar och geografiska förhållanden.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1341237
- author
- Bertilsson, Thomas ; Elmberg, Kalle ; Omeragic, Elvira and Andersson, Nils
- supervisor
- organization
- year
- 2004
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Marknadsföringsstrategier, Produkt, Pris, Promotion, Plats, Anpassning, Kina, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1341237
- date added to LUP
- 2004-06-07 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 15:11:42
@misc{1341237, abstract = {{Syftet med studien är att undersöka och sammanställa hur Ikea har anpassat sina marknadsföringsstrategier till de rådande marknadsförhållandena i Kina. Ikea som kännetecknas av standardiserade marknadsföringsstrategier har i Kina anpassat dessa till de lokala marknadsförutsättningarna som levnadsstandard, utbildningsnivå, konsumtionspreferenser, kostnadsfördelar och geografiska förhållanden.}}, author = {{Bertilsson, Thomas and Elmberg, Kalle and Omeragic, Elvira and Andersson, Nils}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Anpassning av marknadsföringsstrategier till en växande kinesisk marknad - En fallstudie av Ikea -}}, year = {{2004}}, }