Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Anpassning av marknadsföringsstrategier till en växande kinesisk marknad - En fallstudie av Ikea -

Bertilsson, Thomas ; Elmberg, Kalle ; Omeragic, Elvira and Andersson, Nils (2004)
Department of Business Administration
Abstract (Swedish)
Syftet med studien är att undersöka och sammanställa hur Ikea har anpassat sina marknadsföringsstrategier till de rådande marknadsförhållandena i Kina. Ikea som kännetecknas av standardiserade marknadsföringsstrategier har i Kina anpassat dessa till de lokala marknadsförutsättningarna som levnadsstandard, utbildningsnivå, konsumtionspreferenser, kostnadsfördelar och geografiska förhållanden.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Bertilsson, Thomas ; Elmberg, Kalle ; Omeragic, Elvira and Andersson, Nils
supervisor
organization
year
type
M2 - Bachelor Degree
subject
keywords
Marknadsföringsstrategier, Produkt, Pris, Promotion, Plats, Anpassning, Kina, Management of enterprises, Företagsledning, management
language
Swedish
id
1341237
date added to LUP
2004-06-07 00:00:00
date last changed
2012-04-02 15:11:42
@misc{1341237,
  abstract     = {{Syftet med studien är att undersöka och sammanställa hur Ikea har anpassat sina marknadsföringsstrategier till de rådande marknadsförhållandena i Kina. Ikea som kännetecknas av standardiserade marknadsföringsstrategier har i Kina anpassat dessa till de lokala marknadsförutsättningarna som levnadsstandard, utbildningsnivå, konsumtionspreferenser, kostnadsfördelar och geografiska förhållanden.}},
  author       = {{Bertilsson, Thomas and Elmberg, Kalle and Omeragic, Elvira and Andersson, Nils}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Anpassning av marknadsföringsstrategier till en växande kinesisk marknad - En fallstudie av Ikea -}},
  year         = {{2004}},
}