Företags förmåga att projektera förtroende med hjälp av kvalitetssystem typ ISO 9000 - en fallstudie av två företag
(2004)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Syftet med vår uppsats är att redogöra för om företag idag kan få förtroendet från sina kunder att tillta genom att de inför en kvalitetscertifiering t.ex. en ISO 9000-standard. Vi har även försökt att tolka vad som mer kan ha påverkan vid en kunds förtroendebedömning av företag. Resultatet vi har kommit fram till är att företag måste arbeta mer gentemot sina kunder än att enbart verka utifrån en kvalitetscertifiering för att erhålla förtroende.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1344946
- author
- Faasth, David ; Mauritz, Angela ; Tomicic, Roland and Zäll, Christine
- supervisor
- organization
- year
- 2004
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- trovärdighet, standarder, ISO 9000-certifiering, Förtroende, etik, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1344946
- date added to LUP
- 2004-01-14 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 14:57:53
@misc{1344946, abstract = {{Syftet med vår uppsats är att redogöra för om företag idag kan få förtroendet från sina kunder att tillta genom att de inför en kvalitetscertifiering t.ex. en ISO 9000-standard. Vi har även försökt att tolka vad som mer kan ha påverkan vid en kunds förtroendebedömning av företag. Resultatet vi har kommit fram till är att företag måste arbeta mer gentemot sina kunder än att enbart verka utifrån en kvalitetscertifiering för att erhålla förtroende.}}, author = {{Faasth, David and Mauritz, Angela and Tomicic, Roland and Zäll, Christine}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Företags förmåga att projektera förtroende med hjälp av kvalitetssystem typ ISO 9000 - en fallstudie av två företag}}, year = {{2004}}, }