"Same, same but different" -En studie om varför svenska företag väljer att anpassa eller standardisera sin marknadsföring
(2006)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Uppsatsens syfte är att undersöka tänkbara orsaker till skillnader och likheter i svenska konsumentföretags val att anpassa och/eller standardisera sin marknadsföring till den amerikanska marknaden, samt därefter undersöka om dessa orsaker har ett samband med hur och om företagen väljer att använda sig av sitt svenska ursprung som marknadsföringsmedel.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1346287
- author
- Svensson, Hanna and Simmingsköld, Anna
- supervisor
- organization
- year
- 2006
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- Global marknad, lokal marknad, anpassning, standardisering, kultur, livsstil, engagemang, country of origin, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1346287
- date added to LUP
- 2006-01-31 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 15:50:56
@misc{1346287, abstract = {{Uppsatsens syfte är att undersöka tänkbara orsaker till skillnader och likheter i svenska konsumentföretags val att anpassa och/eller standardisera sin marknadsföring till den amerikanska marknaden, samt därefter undersöka om dessa orsaker har ett samband med hur och om företagen väljer att använda sig av sitt svenska ursprung som marknadsföringsmedel.}}, author = {{Svensson, Hanna and Simmingsköld, Anna}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{"Same, same but different" -En studie om varför svenska företag väljer att anpassa eller standardisera sin marknadsföring}}, year = {{2006}}, }