Anseendets roll vid företagskriser
(2006)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Syftet med vår studie är att undersöka huruvida ett gott anseende spelar någon roll för företag vid en kris, och om det goda anseendet i så fall innebär en bättre grund att stå på när företag drabbas av en kris. Även på vilket sätt anseendet spelar roll kommer att analyseras. Slutligen kommer vi även att försöka komma fram till hur företag i så fall kan arbeta med sitt anseende för att vara bättre rustade inför en kris. Vårt empiriska material är inhämtat från tolv stycken semistrukturerade intervjuer med journalister, kommunikationskonsulter, företagsrepresentanter samt övriga experter.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1350247
- author
- Palmstierna, Vanessa and Johnson-Stampe, Sofia
- supervisor
- organization
- year
- 2006
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- Anseende, Kris, Krishantering, Kommunikation, Intressenter, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1350247
- date added to LUP
- 2006-06-08 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 16:03:29
@misc{1350247, abstract = {{Syftet med vår studie är att undersöka huruvida ett gott anseende spelar någon roll för företag vid en kris, och om det goda anseendet i så fall innebär en bättre grund att stå på när företag drabbas av en kris. Även på vilket sätt anseendet spelar roll kommer att analyseras. Slutligen kommer vi även att försöka komma fram till hur företag i så fall kan arbeta med sitt anseende för att vara bättre rustade inför en kris. Vårt empiriska material är inhämtat från tolv stycken semistrukturerade intervjuer med journalister, kommunikationskonsulter, företagsrepresentanter samt övriga experter.}}, author = {{Palmstierna, Vanessa and Johnson-Stampe, Sofia}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Anseendets roll vid företagskriser}}, year = {{2006}}, }