Event Marketing - ur ett organisatoriskt perspektiv
(2002)Department of Business Administration
- Abstract (Spanish)
- Uppsatsens syfte är att beskriva arbetsprocessen i ett event och visa på skillnader mellan de olika aktörernas synsätt. Den grundar sig på studier av två eventbyråer; en stor, marknadsledande och en liten, nystartad. I uppsatsens analys diskuteras framförallt skillnaderna mellan de som planerar eventet och de som genomför det. Här kan det ibland uppstå vissa spänningar. Utifrån två metaforer angrips problematiken de skilda synsätten och författarna diskuterar varför spänningarna kan uppstå, samt hur organisationen kan göra för att försöka undvika dem.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1351617
- author
- Steen, Ådne ; Lenngerd, Ida ; Lanner, Patrik and Hillborg, Kristina
- supervisor
- organization
- year
- 2002
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- event marketing, arbetsprocess, framgångsfaktorer, fallgropar, metaforer, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1351617
- date added to LUP
- 2002-06-04 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 14:16:39
@misc{1351617, abstract = {{Uppsatsens syfte är att beskriva arbetsprocessen i ett event och visa på skillnader mellan de olika aktörernas synsätt. Den grundar sig på studier av två eventbyråer; en stor, marknadsledande och en liten, nystartad. I uppsatsens analys diskuteras framförallt skillnaderna mellan de som planerar eventet och de som genomför det. Här kan det ibland uppstå vissa spänningar. Utifrån två metaforer angrips problematiken de skilda synsätten och författarna diskuterar varför spänningarna kan uppstå, samt hur organisationen kan göra för att försöka undvika dem.}}, author = {{Steen, Ådne and Lenngerd, Ida and Lanner, Patrik and Hillborg, Kristina}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Event Marketing - ur ett organisatoriskt perspektiv}}, year = {{2002}}, }