Varumärket ur ett strategiskt perspektiv - en fallstudie av varumärket Felix
(2003)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Syftet med denna uppsats är att analysera Procordia Food AB:s övergripande strategiprocess för att se hur rationella de är i sitt tänkande när det formulerar strategier för varumärket Felix. Vi ämnar även beskriva och analysera hur varumärket Felix, som omfattar ett stort produktsortiment, byggs upp för att identifiera styrkor och svagheter och eventuella problem. Vi har för avsikt, att om möjligt, efter att ha identifierat problemen, komma med förslag till lösning. Uppsatsen är en kvalitativ fallstudie. Vi har använt oss av olika källor, såsom intervjuer, artiklar, vetenskaplig litteratur etc. för att kunna analysera Procordia Food AB:s strategi kring varumärket Felix. Vår slutsats är att Procordia Food AB i stort är rationella i sitt... (More)
- Syftet med denna uppsats är att analysera Procordia Food AB:s övergripande strategiprocess för att se hur rationella de är i sitt tänkande när det formulerar strategier för varumärket Felix. Vi ämnar även beskriva och analysera hur varumärket Felix, som omfattar ett stort produktsortiment, byggs upp för att identifiera styrkor och svagheter och eventuella problem. Vi har för avsikt, att om möjligt, efter att ha identifierat problemen, komma med förslag till lösning. Uppsatsen är en kvalitativ fallstudie. Vi har använt oss av olika källor, såsom intervjuer, artiklar, vetenskaplig litteratur etc. för att kunna analysera Procordia Food AB:s strategi kring varumärket Felix. Vår slutsats är att Procordia Food AB i stort är rationella i sitt strategiska tänkande. Vi har även funnit inslag av flexibilitet, främst vid förändringar i företagets omvärld. Varumärket Felix, som har ett brett produktsortiment, bör sträva efter kongruens mellan image och identitet. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1352223
- author
- Johansson, Anna ; Vinslott, Angelica ; Khalil, Rania and Neitov, Helis
- supervisor
- organization
- year
- 2003
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Strategi, Varumärke, Felix, Procordia Food AB, Rationellt synsätt, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1352223
- date added to LUP
- 2003-01-14 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 14:26:56
@misc{1352223, abstract = {{Syftet med denna uppsats är att analysera Procordia Food AB:s övergripande strategiprocess för att se hur rationella de är i sitt tänkande när det formulerar strategier för varumärket Felix. Vi ämnar även beskriva och analysera hur varumärket Felix, som omfattar ett stort produktsortiment, byggs upp för att identifiera styrkor och svagheter och eventuella problem. Vi har för avsikt, att om möjligt, efter att ha identifierat problemen, komma med förslag till lösning. Uppsatsen är en kvalitativ fallstudie. Vi har använt oss av olika källor, såsom intervjuer, artiklar, vetenskaplig litteratur etc. för att kunna analysera Procordia Food AB:s strategi kring varumärket Felix. Vår slutsats är att Procordia Food AB i stort är rationella i sitt strategiska tänkande. Vi har även funnit inslag av flexibilitet, främst vid förändringar i företagets omvärld. Varumärket Felix, som har ett brett produktsortiment, bör sträva efter kongruens mellan image och identitet.}}, author = {{Johansson, Anna and Vinslott, Angelica and Khalil, Rania and Neitov, Helis}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Varumärket ur ett strategiskt perspektiv - en fallstudie av varumärket Felix}}, year = {{2003}}, }