40-talister- Myt eller verklighet? En studie om 40-talister ur ett destinationsmarknadsföringsperspektiv
(2006)Department of Service Studies
- Abstract (Swedish)
- Gruppen 40-talister är omtalad i media och rese- och turistnäringen ser den som en lovande målgrupp eftersom det påstås att målgruppen är benägen att resa. Detta är anledningen till att vi väljer att se på 40-talisterna ur ett destinationsmarknads-föringsperspektiv. Vi ställer oss frågan om 40-talister verkligen är en målgrupp och om de skiljer sig från andra generationer. Om generationen är en grupp som kan ses som målgrupp för en marknadsföringssatsning vill vi försöka ta reda på vilka kritiska faktorer som avgör valet av resmål. Syftet med vår uppsats är att utifrån ett destinationsmarknads-föringsperspektiv undersöka och förstå synen på en målgrupp. Vi fokuserar på föreställningen om 40-talisterna och destinationen Skåne Nordväst.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1354206
- author
- Cullin, Marika ; Nyström, Malin and Wikström, Alexandra
- supervisor
- organization
- year
- 2006
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- 40-talister, destinationer, destinationsmarknadsföring, regioner, skåne nordväst, upplevelser, Tourism, Turism, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1354206
- date added to LUP
- 2006-07-01 00:00:00
- date last changed
- 2018-10-18 10:01:14
@misc{1354206, abstract = {{Gruppen 40-talister är omtalad i media och rese- och turistnäringen ser den som en lovande målgrupp eftersom det påstås att målgruppen är benägen att resa. Detta är anledningen till att vi väljer att se på 40-talisterna ur ett destinationsmarknads-föringsperspektiv. Vi ställer oss frågan om 40-talister verkligen är en målgrupp och om de skiljer sig från andra generationer. Om generationen är en grupp som kan ses som målgrupp för en marknadsföringssatsning vill vi försöka ta reda på vilka kritiska faktorer som avgör valet av resmål. Syftet med vår uppsats är att utifrån ett destinationsmarknads-föringsperspektiv undersöka och förstå synen på en målgrupp. Vi fokuserar på föreställningen om 40-talisterna och destinationen Skåne Nordväst.}}, author = {{Cullin, Marika and Nyström, Malin and Wikström, Alexandra}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{40-talister- Myt eller verklighet? En studie om 40-talister ur ett destinationsmarknadsföringsperspektiv}}, year = {{2006}}, }