Skapa glada minnen - En studie om varumärkesförmedling i upplevelseföretag
(2009)Department of Service Studies
- Abstract (Swedish)
- Frontpersonalen i upplevelseföretag har en mycket viktig roll vid förmedling av företagets varumärke. På Liseberg har ledningen utarbetat så kallade ”honnörs- och budord” som ett sätt att förmedla varumärkets värderingar till personalen. Dessa är till för att göra det tydligt för frontpersonalen hur de ska agera i servicemöten med gäster för att bli goda varumärkesambassadörer. Vi anser att Liseberg lyckats förmedla varumärkets budskap då honnörs- och budorden finns i personalens medvetanden och präglar deras arbete.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1354831
- author
- Eliasson, Marie ; Alneberg, Sara and Andersson, Johanna
- supervisor
- organization
- year
- 2009
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- varumärkesförmedling, upplevelser, känslor, varumärkesambassadör, varumärkesvärderingar, servicemöten, liseberg, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1354831
- date added to LUP
- 2009-02-20 00:00:00
- date last changed
- 2018-10-18 10:04:14
@misc{1354831, abstract = {{Frontpersonalen i upplevelseföretag har en mycket viktig roll vid förmedling av företagets varumärke. På Liseberg har ledningen utarbetat så kallade ”honnörs- och budord” som ett sätt att förmedla varumärkets värderingar till personalen. Dessa är till för att göra det tydligt för frontpersonalen hur de ska agera i servicemöten med gäster för att bli goda varumärkesambassadörer. Vi anser att Liseberg lyckats förmedla varumärkets budskap då honnörs- och budorden finns i personalens medvetanden och präglar deras arbete.}}, author = {{Eliasson, Marie and Alneberg, Sara and Andersson, Johanna}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Skapa glada minnen - En studie om varumärkesförmedling i upplevelseföretag}}, year = {{2009}}, }