Intressentutvärdering av högskoleutbildningen Fritidsarbete och Fritidskultur
(2003)Education
- Abstract (Swedish)
- Uppsatsen är en intressentutvärdering av utbildningsprogrammet Fritidsarbete och fritidskultur. Syftet är att undersöka utbildningen i förhållande till arbetslivets krav och de krav som ställs på en akademisk utbildning. Vi kommer även att undersöka vad som ligger till grund för att studenterna känner en osäkerhet inför framtida arbetsuppgifter. De teoretiska perspektiv som vi har använt oss av diskuterar förhållandena mellan teori och praktik, utbildning och arbetsliv. Metodologiskt har vi arbetat med kvalitativa intervjuer. Vår ambition är att skapa en diskussion angående den fortsatta utvecklingen av utbildningen. Utvärderingen visar att det finns en brist på kommunikation mellan de olika intressenterna. Vi har också kommit fram till... (More)
- Uppsatsen är en intressentutvärdering av utbildningsprogrammet Fritidsarbete och fritidskultur. Syftet är att undersöka utbildningen i förhållande till arbetslivets krav och de krav som ställs på en akademisk utbildning. Vi kommer även att undersöka vad som ligger till grund för att studenterna känner en osäkerhet inför framtida arbetsuppgifter. De teoretiska perspektiv som vi har använt oss av diskuterar förhållandena mellan teori och praktik, utbildning och arbetsliv. Metodologiskt har vi arbetat med kvalitativa intervjuer. Vår ambition är att skapa en diskussion angående den fortsatta utvecklingen av utbildningen. Utvärderingen visar att det finns en brist på kommunikation mellan de olika intressenterna. Vi har också kommit fram till att det finns ett stort behov av framtida forskning samt att det krävs en diskussion angående utbildningens praktiska anknytning. Nyckelord: Utvärderingar, intressentutvärderingar, metod, fritid, praktiskt- teoretiskt lärande/ kunskap, högskoleutbildningar, universitetsutbildningar, arbetslivet, SOU etc. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1357009
- author
- Lindström, Henrik and Persson, Magnus
- supervisor
- organization
- year
- 2003
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Pedagogy and didactics, Pedagogik, didaktik
- language
- Swedish
- id
- 1357009
- date added to LUP
- 2004-11-08 00:00:00
- date last changed
- 2014-09-04 08:37:00
@misc{1357009, abstract = {{Uppsatsen är en intressentutvärdering av utbildningsprogrammet Fritidsarbete och fritidskultur. Syftet är att undersöka utbildningen i förhållande till arbetslivets krav och de krav som ställs på en akademisk utbildning. Vi kommer även att undersöka vad som ligger till grund för att studenterna känner en osäkerhet inför framtida arbetsuppgifter. De teoretiska perspektiv som vi har använt oss av diskuterar förhållandena mellan teori och praktik, utbildning och arbetsliv. Metodologiskt har vi arbetat med kvalitativa intervjuer. Vår ambition är att skapa en diskussion angående den fortsatta utvecklingen av utbildningen. Utvärderingen visar att det finns en brist på kommunikation mellan de olika intressenterna. Vi har också kommit fram till att det finns ett stort behov av framtida forskning samt att det krävs en diskussion angående utbildningens praktiska anknytning. Nyckelord: Utvärderingar, intressentutvärderingar, metod, fritid, praktiskt- teoretiskt lärande/ kunskap, högskoleutbildningar, universitetsutbildningar, arbetslivet, SOU etc.}}, author = {{Lindström, Henrik and Persson, Magnus}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Intressentutvärdering av högskoleutbildningen Fritidsarbete och Fritidskultur}}, year = {{2003}}, }