Försäljningsprocesser i konsultföretag
(2009)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- SYFTE: Syftet med denna uppsats är att undersöka möjligheterna kring att skapa en best practice metod för försäljningsprocesser i konsultföretag. METOD: Vi har med en abduktiv ansats genomfört en kvalitativ fallstudie på försäljningsprocesser hos sju etablerade konsultföretag på den Svenska marknaden. Vid intervju har en semistrukturerad intervjumetod använts. TEORI: Uppsatsens teorier behandlar grundläggande försäljningsteori och teorier speciellt inriktade på försäljningsprocesser i konsultföretag. EMPIRI: Det empiriska materialet sammanställs utifrån den kvalitativa fallstudien. Resultaten av intervjuerna redovisas i beaktande av uppsatsens frågeställningar. ANALYS OCH DISKUSSION: I detta kapitel ställs det empiriska materialet i... (More)
- SYFTE: Syftet med denna uppsats är att undersöka möjligheterna kring att skapa en best practice metod för försäljningsprocesser i konsultföretag. METOD: Vi har med en abduktiv ansats genomfört en kvalitativ fallstudie på försäljningsprocesser hos sju etablerade konsultföretag på den Svenska marknaden. Vid intervju har en semistrukturerad intervjumetod använts. TEORI: Uppsatsens teorier behandlar grundläggande försäljningsteori och teorier speciellt inriktade på försäljningsprocesser i konsultföretag. EMPIRI: Det empiriska materialet sammanställs utifrån den kvalitativa fallstudien. Resultaten av intervjuerna redovisas i beaktande av uppsatsens frågeställningar. ANALYS OCH DISKUSSION: I detta kapitel ställs det empiriska materialet i relation till uppsatsens teoretiska material. Författarna diskuterar försäljningsprocesserna och belyser de delar och faktorer som påverkar det slutgiltiga försäljningsresultatet. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1366672
- author
- Elofsson, Andreas ; Ramel, Carl and Nadjafi, Daniel
- supervisor
- organization
- year
- 2009
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- Försäljningsprocesser, Försäljningsstrategi, Best practice, Konsultföretag, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1366672
- date added to LUP
- 2009-01-20 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 17:17:00
@misc{1366672, abstract = {{SYFTE: Syftet med denna uppsats är att undersöka möjligheterna kring att skapa en best practice metod för försäljningsprocesser i konsultföretag. METOD: Vi har med en abduktiv ansats genomfört en kvalitativ fallstudie på försäljningsprocesser hos sju etablerade konsultföretag på den Svenska marknaden. Vid intervju har en semistrukturerad intervjumetod använts. TEORI: Uppsatsens teorier behandlar grundläggande försäljningsteori och teorier speciellt inriktade på försäljningsprocesser i konsultföretag. EMPIRI: Det empiriska materialet sammanställs utifrån den kvalitativa fallstudien. Resultaten av intervjuerna redovisas i beaktande av uppsatsens frågeställningar. ANALYS OCH DISKUSSION: I detta kapitel ställs det empiriska materialet i relation till uppsatsens teoretiska material. Författarna diskuterar försäljningsprocesserna och belyser de delar och faktorer som påverkar det slutgiltiga försäljningsresultatet.}}, author = {{Elofsson, Andreas and Ramel, Carl and Nadjafi, Daniel}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Försäljningsprocesser i konsultföretag}}, year = {{2009}}, }