Corporate Social Responsibility: Time to grow up! - En studie om hur företag kommunicerar CSR
(2009)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Syftet med studien är att kritiskt granska huruvida kommunikationsteorier som finns idag är användbara för företag som tillämpar CSR och kommunicerar detta med sina intressenter. Under arbetets gång utvecklades ett andra syfte, vilket är att peka på fenomen som kräver utveckling och skapande av idéer och begrepp som kan öka förståelsen för hur man kommunicerar CSR
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1436143
- author
- Holmqvist, Oscar ; Kjellström, Max ; Åström, Emilia and Tapper, Helena
- supervisor
- organization
- year
- 2009
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- CSR, Kommunikation, Budskap, Symboler, Kanaler, Intressenter, IKEA, KappAhl och Trelleborg., Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1436143
- date added to LUP
- 2009-06-03 00:00:00
- date last changed
- 2012-08-01 08:37:59
@misc{1436143, abstract = {{Syftet med studien är att kritiskt granska huruvida kommunikationsteorier som finns idag är användbara för företag som tillämpar CSR och kommunicerar detta med sina intressenter. Under arbetets gång utvecklades ett andra syfte, vilket är att peka på fenomen som kräver utveckling och skapande av idéer och begrepp som kan öka förståelsen för hur man kommunicerar CSR}}, author = {{Holmqvist, Oscar and Kjellström, Max and Åström, Emilia and Tapper, Helena}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Corporate Social Responsibility: Time to grow up! - En studie om hur företag kommunicerar CSR}}, year = {{2009}}, }