Relationen mellan Varumärken, CSR och Stakeholders
(2009)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Man kan inte längre kan se på ett varumärke ur ett aggregerat perspektiv. Begreppet shareholder value är inte längre det viktigaste utan det är stakeholder value. Det gäller att hålla isär sina stakeholders för att se hur de påverkar företaget och hur deras image varierar. I dagsläget existerar inte begreppet stakeholderimage men är ett bra samlingsord som kan användas för att förstå vikten av olika stakeholders och imagen de har av företaget.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1436155
- author
- Widell, Carl-Johan and Liebermann, Jacob
- supervisor
- organization
- year
- 2009
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Varumärke, CSR, Stakeholders, Image, Påverkan, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1436155
- date added to LUP
- 2009-06-03 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 17:39:25
@misc{1436155, abstract = {{Man kan inte längre kan se på ett varumärke ur ett aggregerat perspektiv. Begreppet shareholder value är inte längre det viktigaste utan det är stakeholder value. Det gäller att hålla isär sina stakeholders för att se hur de påverkar företaget och hur deras image varierar. I dagsläget existerar inte begreppet stakeholderimage men är ett bra samlingsord som kan användas för att förstå vikten av olika stakeholders och imagen de har av företaget.}}, author = {{Widell, Carl-Johan and Liebermann, Jacob}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Relationen mellan Varumärken, CSR och Stakeholders}}, year = {{2009}}, }