Ömsesidigt värdeskapande
(2009)Department of Service Studies
- Abstract (Swedish)
- Studiens syfte är att Att undersöka hur företag arbetar med och förhåller sig till den nya, aktiva konsumenten samt hur detta kan främja ett ömsesidigt värdeskapande, företag och konsument emellan. Våra exempelföretag tycks genomgående vilja aktivera konsumenten genom sin marknadskommunikation via exempelvis events, användandet av interaktiva marknadskommunikativa verktyg, budskapets utformning och märkesgemenskaper. Det är angeläget för företag att nå konsumentgrupper som har potential att utveckla ett personligt intresse för varumärket så att konsumentens aktiva deltagande ska bli ett ömsesidigt värdeskapande.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1470668
- author
- Szeszo, Magdalena ; Laufeld, Maria and Tufvesson, Elise
- supervisor
- organization
- year
- 2009
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- värdeskapande, marknadskommunikation, aktiv konsument, segmentering, märkesgemenskap, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1470668
- date added to LUP
- 2009-09-02 00:00:00
- date last changed
- 2018-10-18 10:08:32
@misc{1470668, abstract = {{Studiens syfte är att Att undersöka hur företag arbetar med och förhåller sig till den nya, aktiva konsumenten samt hur detta kan främja ett ömsesidigt värdeskapande, företag och konsument emellan. Våra exempelföretag tycks genomgående vilja aktivera konsumenten genom sin marknadskommunikation via exempelvis events, användandet av interaktiva marknadskommunikativa verktyg, budskapets utformning och märkesgemenskaper. Det är angeläget för företag att nå konsumentgrupper som har potential att utveckla ett personligt intresse för varumärket så att konsumentens aktiva deltagande ska bli ett ömsesidigt värdeskapande.}}, author = {{Szeszo, Magdalena and Laufeld, Maria and Tufvesson, Elise}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Ömsesidigt värdeskapande}}, year = {{2009}}, }