CSR och Sandic Hotels
(2010)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Vårt syfte med uppsatsen är att få en ökad kunskap om CSR och se hur det tillämpas i hotellkedjan Scandic Hotels. Utöver detta vill vi även undersöka hur arbetet med CSR uppfattas av kunderna och om deras uppfattningar skiljer sig från företagets egen. Vi kommer att utföra kvalitativa intervjuer med representanter från Scandic och genomföra en kvantitativ enkätundersökning hos deras gäster. De teorier och modeller som vi använder kommer främst att diskutera CSR och tillämpas för att analysera Scandic och deras verksamhet. Övrig teori kommer bland annat att behandla ett företags identitet och image. Empirin i vår uppsats kommer att bestå av primära och sekundära källor som belyser Scandics arbete med CSR och hur deras kunder uppfattar det... (More)
- Vårt syfte med uppsatsen är att få en ökad kunskap om CSR och se hur det tillämpas i hotellkedjan Scandic Hotels. Utöver detta vill vi även undersöka hur arbetet med CSR uppfattas av kunderna och om deras uppfattningar skiljer sig från företagets egen. Vi kommer att utföra kvalitativa intervjuer med representanter från Scandic och genomföra en kvantitativ enkätundersökning hos deras gäster. De teorier och modeller som vi använder kommer främst att diskutera CSR och tillämpas för att analysera Scandic och deras verksamhet. Övrig teori kommer bland annat att behandla ett företags identitet och image. Empirin i vår uppsats kommer att bestå av primära och sekundära källor som belyser Scandics arbete med CSR och hur deras kunder uppfattar det arbetet. Vår studie visar att Scandics utför ett gediget arbete med CSR och att gästerna är väl medvetna om det som utförs inom miljöområdet och ger miljöarbetet ett högre betyg än arbetet med andra sociala frågor som de inte uppfattar att Scandic arbetar med i lika stor utsträckning. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1544030
- author
- Mårtensson, Sebastian and Persson, Martin
- supervisor
- organization
- year
- 2010
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- CSR, Scandic, miljö, hotell, image, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1544030
- date added to LUP
- 2010-01-22 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 17:56:55
@misc{1544030, abstract = {{Vårt syfte med uppsatsen är att få en ökad kunskap om CSR och se hur det tillämpas i hotellkedjan Scandic Hotels. Utöver detta vill vi även undersöka hur arbetet med CSR uppfattas av kunderna och om deras uppfattningar skiljer sig från företagets egen. Vi kommer att utföra kvalitativa intervjuer med representanter från Scandic och genomföra en kvantitativ enkätundersökning hos deras gäster. De teorier och modeller som vi använder kommer främst att diskutera CSR och tillämpas för att analysera Scandic och deras verksamhet. Övrig teori kommer bland annat att behandla ett företags identitet och image. Empirin i vår uppsats kommer att bestå av primära och sekundära källor som belyser Scandics arbete med CSR och hur deras kunder uppfattar det arbetet. Vår studie visar att Scandics utför ett gediget arbete med CSR och att gästerna är väl medvetna om det som utförs inom miljöområdet och ger miljöarbetet ett högre betyg än arbetet med andra sociala frågor som de inte uppfattar att Scandic arbetar med i lika stor utsträckning.}}, author = {{Mårtensson, Sebastian and Persson, Martin}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{CSR och Sandic Hotels}}, year = {{2010}}, }