Ompositionering av varumärken i livsmedelsbranschen - En studie av Lidls situation i Sverige
(2010)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Syftet med uppsatsen är att beskriva det eventuella gapet mellan lågprismatbutikers profil och image och undersöka vilka preferenser som finns mot livsmedelskedjor med lågprisinriktning för att minska gapet efter dessa preferenser. Studien visade att vid utebliven lönsamhet är det viktigt för företag att ta reda på konsumenternas image till företaget, vilka konsumenternas preferenser är för att sedan ändra sin profil så att den stämmer överens med vad konsumenterna önskar.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1566928
- author
- Brodin, Gerard ; Sinik, Natassja and Sanader, Tina
- supervisor
- organization
- year
- 2010
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Företagsimage, företagsprofil, ompositionering, preferenser, varumärkesstrategi., Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1566928
- date added to LUP
- 2010-01-18 00:00:00
- date last changed
- 2014-09-10 12:14:37
@misc{1566928, abstract = {{Syftet med uppsatsen är att beskriva det eventuella gapet mellan lågprismatbutikers profil och image och undersöka vilka preferenser som finns mot livsmedelskedjor med lågprisinriktning för att minska gapet efter dessa preferenser. Studien visade att vid utebliven lönsamhet är det viktigt för företag att ta reda på konsumenternas image till företaget, vilka konsumenternas preferenser är för att sedan ändra sin profil så att den stämmer överens med vad konsumenterna önskar.}}, author = {{Brodin, Gerard and Sinik, Natassja and Sanader, Tina}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Ompositionering av varumärken i livsmedelsbranschen - En studie av Lidls situation i Sverige}}, year = {{2010}}, }