Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Ompositionering av varumärken i livsmedelsbranschen - En studie av Lidls situation i Sverige

Brodin, Gerard ; Sinik, Natassja and Sanader, Tina (2010)
Department of Business Administration
Abstract (Swedish)
Syftet med uppsatsen är att beskriva det eventuella gapet mellan lågprismatbutikers profil och image och undersöka vilka preferenser som finns mot livsmedelskedjor med lågprisinriktning för att minska gapet efter dessa preferenser. Studien visade att vid utebliven lönsamhet är det viktigt för företag att ta reda på konsumenternas image till företaget, vilka konsumenternas preferenser är för att sedan ändra sin profil så att den stämmer överens med vad konsumenterna önskar.
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Brodin, Gerard ; Sinik, Natassja and Sanader, Tina
supervisor
organization
year
type
M2 - Bachelor Degree
subject
keywords
Företagsimage, företagsprofil, ompositionering, preferenser, varumärkesstrategi., Management of enterprises, Företagsledning, management
language
Swedish
id
1566928
date added to LUP
2010-01-18 00:00:00
date last changed
2014-09-10 12:14:37
@misc{1566928,
  abstract     = {{Syftet med uppsatsen är att beskriva det eventuella gapet mellan lågprismatbutikers profil och image och undersöka vilka preferenser som finns mot livsmedelskedjor med lågprisinriktning för att minska gapet efter dessa preferenser. Studien visade att vid utebliven lönsamhet är det viktigt för företag att ta reda på konsumenternas image till företaget, vilka konsumenternas preferenser är för att sedan ändra sin profil så att den stämmer överens med vad konsumenterna önskar.}},
  author       = {{Brodin, Gerard and Sinik, Natassja and Sanader, Tina}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Ompositionering av varumärken i livsmedelsbranschen - En studie av Lidls situation i Sverige}},
  year         = {{2010}},
}