Från jord till bord med cyberord - om sociala medier i en traditionell bransch
(2010)Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Undersökningen avser att klarlägga fenomenet sociala medier ur ett företagsperspektiv och studera de drivkrafter och mönster som identifieras. Vi undersöker hur företag som inte är sprungna ur IT-kulturen använder sociala medier för kommunikation. Tanken är att företag i liknande situation kan ta del av hur detta fenomen uppfattas och utnyttjas. Studien fokuserar på livsmedelsföretag och är avgränsad till den svenska marknaden.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1580345
- author
- Wik Yeung, Malou and Andersson, Anna
- supervisor
- organization
- year
- 2010
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- livsmedelsindustrin, socialnomics, strategi, marknadskommunikation, sociala medier, Management of enterprises, Företagsledning, management
- language
- Swedish
- id
- 1580345
- date added to LUP
- 2010-01-22 00:00:00
- date last changed
- 2012-04-02 17:56:54
@misc{1580345, abstract = {{Undersökningen avser att klarlägga fenomenet sociala medier ur ett företagsperspektiv och studera de drivkrafter och mönster som identifieras. Vi undersöker hur företag som inte är sprungna ur IT-kulturen använder sociala medier för kommunikation. Tanken är att företag i liknande situation kan ta del av hur detta fenomen uppfattas och utnyttjas. Studien fokuserar på livsmedelsföretag och är avgränsad till den svenska marknaden.}}, author = {{Wik Yeung, Malou and Andersson, Anna}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Från jord till bord med cyberord - om sociala medier i en traditionell bransch}}, year = {{2010}}, }