I mötet mellan fälten- Sociala medier som en arena för Place branding
(2011)Department of Service Studies
- Abstract (Swedish)
- Denna uppsats syftar till att bidra i sammankopplingen utav de vetenskapliga fälten Place branding och sociala medier, eftersom vi inte har funnit någon litteratur som tillgodoser denna länk. Detta leder oss in på frågan: Varför är detta område viktigt att studera? Fler och fler företag väljer idag att marknadsföra sig via sociala medier på grund av dess enkelhet, snabbhet och kostnadseffektivitet. Genom att veta hur man ska använda sig av medierna på det mest effektiva sättet kan man därmed ha mycket att vinna på detta. Vår studie kan därmed bidra till städers arbete med denna marknadsföringskanal.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1766308
- author
- Taudien, Marlene ; Uddmark, Pauline and Rydberg, Anna
- supervisor
- organization
- year
- 2011
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- sociala medier, place marketing, place branding, nätverk, kommunikation, nya generationens marknadsföring, word of mouth, e-word of mouth
- language
- Swedish
- id
- 1766308
- date added to LUP
- 2011-01-21 00:00:00
- date last changed
- 2018-10-18 10:15:07
@misc{1766308, abstract = {{Denna uppsats syftar till att bidra i sammankopplingen utav de vetenskapliga fälten Place branding och sociala medier, eftersom vi inte har funnit någon litteratur som tillgodoser denna länk. Detta leder oss in på frågan: Varför är detta område viktigt att studera? Fler och fler företag väljer idag att marknadsföra sig via sociala medier på grund av dess enkelhet, snabbhet och kostnadseffektivitet. Genom att veta hur man ska använda sig av medierna på det mest effektiva sättet kan man därmed ha mycket att vinna på detta. Vår studie kan därmed bidra till städers arbete med denna marknadsföringskanal.}}, author = {{Taudien, Marlene and Uddmark, Pauline and Rydberg, Anna}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{I mötet mellan fälten- Sociala medier som en arena för Place branding}}, year = {{2011}}, }