Deliver WOW Through Service
(2011)Department of Strategic Communication
- Abstract (Swedish)
- Inom fältet kommunikation sker en ständig diskussion kring hur sociala medier bör hanteras. Det finns brist på empiri som stödjer löften om dess kommunikativa möjligheter för företag. Arbetet lyfter diskussionen kring sociala medier och sätter dem i förbindelse med en holistisk syn på organisation och kommunikation. Syftet är att belysa organisationskulturens betydelse för relationsskapande kommunikation i sociala medier. Metod består av en fallstudie av e-handelsföretaget Zappos.com inbegripande kvalitativa textanalyser samt kvantitativ innehållsanalys. Arbetet påvisar att arbetet med sociala medier sker inte av sig själv. Ambitionen bör vara att företag arbetar med sin värdegrund och att varje enskild medarbetare är en medproducent av... (More)
- Inom fältet kommunikation sker en ständig diskussion kring hur sociala medier bör hanteras. Det finns brist på empiri som stödjer löften om dess kommunikativa möjligheter för företag. Arbetet lyfter diskussionen kring sociala medier och sätter dem i förbindelse med en holistisk syn på organisation och kommunikation. Syftet är att belysa organisationskulturens betydelse för relationsskapande kommunikation i sociala medier. Metod består av en fallstudie av e-handelsföretaget Zappos.com inbegripande kvalitativa textanalyser samt kvantitativ innehållsanalys. Arbetet påvisar att arbetet med sociala medier sker inte av sig själv. Ambitionen bör vara att företag arbetar med sin värdegrund och att varje enskild medarbetare är en medproducent av dess reproduktion och vid-makthållande. Arbetet visar att organisationskultur kan vara behjälplig vid relationsskapande kommunikation i sociala medier. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/1975324
- author
- Johansson, Evelina
- supervisor
- organization
- year
- 2011
- type
- H2 - Master's Degree (Two Years)
- subject
- keywords
- organisationskultur, relationsskapande, sociala medier, dialogbaserad kommunikation, zappos.com
- language
- Swedish
- id
- 1975324
- date added to LUP
- 2011-06-08 00:00:00
- date last changed
- 2018-10-18 10:15:36
@misc{1975324, abstract = {{Inom fältet kommunikation sker en ständig diskussion kring hur sociala medier bör hanteras. Det finns brist på empiri som stödjer löften om dess kommunikativa möjligheter för företag. Arbetet lyfter diskussionen kring sociala medier och sätter dem i förbindelse med en holistisk syn på organisation och kommunikation. Syftet är att belysa organisationskulturens betydelse för relationsskapande kommunikation i sociala medier. Metod består av en fallstudie av e-handelsföretaget Zappos.com inbegripande kvalitativa textanalyser samt kvantitativ innehållsanalys. Arbetet påvisar att arbetet med sociala medier sker inte av sig själv. Ambitionen bör vara att företag arbetar med sin värdegrund och att varje enskild medarbetare är en medproducent av dess reproduktion och vid-makthållande. Arbetet visar att organisationskultur kan vara behjälplig vid relationsskapande kommunikation i sociala medier.}}, author = {{Johansson, Evelina}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Deliver WOW Through Service}}, year = {{2011}}, }