Det är insidan som räknas - En uppsats om internt varumärkesarbete i detaljhandelsbranschen.
(2011)Department of Service Studies
- Abstract (Swedish)
- För att bygga ett starkt varumärke krävs enhetlighet och starka värden som delas av samtliga medarbetare inom organisationen. Om tolkningsfriheten då blir för stor leder det till att olika värden och känslor kopplas till varumärket. Olika tolkningar kan sätta sig på olika delar av organisationen, vilket i sin tur förmedlas på ett inkonsekvent sätt till kunden.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/2166879
- author
- Sundholm, Jonas ; Hebel, Noa and Olsson, Victor
- supervisor
- organization
- year
- 2011
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- intern marknadsföring, varumärke, butikskoncept, varumärkesarbete, intern kommunikation
- language
- Swedish
- id
- 2166879
- date added to LUP
- 2011-09-24 00:00:00
- date last changed
- 2018-10-18 10:19:45
@misc{2166879, abstract = {{För att bygga ett starkt varumärke krävs enhetlighet och starka värden som delas av samtliga medarbetare inom organisationen. Om tolkningsfriheten då blir för stor leder det till att olika värden och känslor kopplas till varumärket. Olika tolkningar kan sätta sig på olika delar av organisationen, vilket i sin tur förmedlas på ett inkonsekvent sätt till kunden.}}, author = {{Sundholm, Jonas and Hebel, Noa and Olsson, Victor}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Det är insidan som räknas - En uppsats om internt varumärkesarbete i detaljhandelsbranschen.}}, year = {{2011}}, }