Resan till varumärkesrelationens medelpunkt
(2012) FEKN90 20121Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Syftet är att skapa en förståelse för hur konsumenten relaterar till sitt varumärke vid interaktion med det i den sociala media kontexten, där nya relationstyper kan upptäckas. Vidare är det intressant att studera den betydelse som konsumenten lägger i sitt engagemang med varumärket i en social media kontext. Vår metod kommer att inledas med ett experiment som sedan kommer att följas av kvalitativa intervjuer.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/2541618
- author
- Amartey, Nicole LU and Rix, Sandra LU
- supervisor
- organization
- alternative title
- En studie kring konsumentens relation till sitt varumärke i den sociala media kontexten
- course
- FEKN90 20121
- year
- 2012
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- Brand Relationship Quality, Facebook, varumärkesrelation, engagemang, konsument-till-konsument
- language
- Swedish
- id
- 2541618
- date added to LUP
- 2012-08-13 14:40:17
- date last changed
- 2012-08-13 14:40:17
@misc{2541618, abstract = {{Syftet är att skapa en förståelse för hur konsumenten relaterar till sitt varumärke vid interaktion med det i den sociala media kontexten, där nya relationstyper kan upptäckas. Vidare är det intressant att studera den betydelse som konsumenten lägger i sitt engagemang med varumärket i en social media kontext. Vår metod kommer att inledas med ett experiment som sedan kommer att följas av kvalitativa intervjuer.}}, author = {{Amartey, Nicole and Rix, Sandra}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Resan till varumärkesrelationens medelpunkt}}, year = {{2012}}, }