Hälsoanalysen
(2007)Division of Occupational and Environmental Medicine, Lund University
- Abstract (Swedish)
- Syftet med projektet var att synliggöra vilka delar av hälsoanalysen som är viktigast för kunden och graden av tillfredsställelse med hälsoanalysen. Kunden är i detta fall den enskilde individen som arbetar på företag som är anslutna till företagshälsovården.
Detta undersöktes med hjälp av en enkätundersökning på 100 slumpvis utvalda personer. Enkäten konstruerades med bundna och öppna svar. Personerna i undersökningen var mellan 18-65 år, 60 män och 40 kvinnor. De kom ifrån 13 olika företag, allt från företag med ett par anställda till större företag, som i detta fall kommunen med ett par tusen anställda. Svarsfrekvensen var 63 %. Resultatet visade att kunden är mycket nöjd med hälsoanalysen som helhet. Det som visade sig vara viktigast... (More) - Syftet med projektet var att synliggöra vilka delar av hälsoanalysen som är viktigast för kunden och graden av tillfredsställelse med hälsoanalysen. Kunden är i detta fall den enskilde individen som arbetar på företag som är anslutna till företagshälsovården.
Detta undersöktes med hjälp av en enkätundersökning på 100 slumpvis utvalda personer. Enkäten konstruerades med bundna och öppna svar. Personerna i undersökningen var mellan 18-65 år, 60 män och 40 kvinnor. De kom ifrån 13 olika företag, allt från företag med ett par anställda till större företag, som i detta fall kommunen med ett par tusen anställda. Svarsfrekvensen var 63 %. Resultatet visade att kunden är mycket nöjd med hälsoanalysen som helhet. Det som visade sig vara viktigast för båda könen var blodproverna samt blodtrycket. Det som var av mindre värde för båda könen var syn och BMI. Det framkom att det fanns brister i hur man tolkade provsvaren som skickades hem till varje individ efter hälsoanalysen.
Resultatet kommer att ligga till grund för en omarbetning av hälsoanalysen och för att åstadkomma ökad kundtillfredsställelse. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/2797858
- author
- Lotta, Fyhrlund
- supervisor
- organization
- alternative title
- Kundupplevd Kvalitet
- year
- 2007
- type
- L3 - Miscellaneous, Projetcs etc.
- subject
- keywords
- Företagshälsovård, hälsoanalys, kvalitetsarbete, provtagning, kundtillfredsställelse
- language
- Swedish
- additional info
- Projektarbete i Företagssköterskeutbildning 2005-2007,
Lunds Universitet / Arbets- och miljömedicin Lund.
Omfattning 5 p (motsvarar 7,5 hp) - id
- 2797858
- date added to LUP
- 2012-06-15 10:36:12
- date last changed
- 2012-06-15 10:36:12
@misc{2797858, abstract = {{Syftet med projektet var att synliggöra vilka delar av hälsoanalysen som är viktigast för kunden och graden av tillfredsställelse med hälsoanalysen. Kunden är i detta fall den enskilde individen som arbetar på företag som är anslutna till företagshälsovården. Detta undersöktes med hjälp av en enkätundersökning på 100 slumpvis utvalda personer. Enkäten konstruerades med bundna och öppna svar. Personerna i undersökningen var mellan 18-65 år, 60 män och 40 kvinnor. De kom ifrån 13 olika företag, allt från företag med ett par anställda till större företag, som i detta fall kommunen med ett par tusen anställda. Svarsfrekvensen var 63 %. Resultatet visade att kunden är mycket nöjd med hälsoanalysen som helhet. Det som visade sig vara viktigast för båda könen var blodproverna samt blodtrycket. Det som var av mindre värde för båda könen var syn och BMI. Det framkom att det fanns brister i hur man tolkade provsvaren som skickades hem till varje individ efter hälsoanalysen. Resultatet kommer att ligga till grund för en omarbetning av hälsoanalysen och för att åstadkomma ökad kundtillfredsställelse.}}, author = {{Lotta, Fyhrlund}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Hälsoanalysen}}, year = {{2007}}, }