”Man behöver nästan ha ett fokusområde på skolan som är bedömning…” - En kvalitativ intervjustudie om hur ensemblelärare uppfattar och beskriver bedömning
(2012)Malmö Academy of Music
- Abstract
- Title: "You almost need a focus area in school that is assessment...". A qualitative interview study on how ensemble teachers perceive and describe assessment.
The purpose of this study is to show and analyse how different music teachers perceive and describe assessment. The purpose is also to examine whether and if so how formative assessment is part of the music teachers´ practice. The method of data collection has been qualitative and as a basis for the essay four interviews have been conducted with ensemble teachers at upper secondary school. The results of this study show great variation in music teachers' views of assessment and their assessment practice. The informants show approaches to a formative assessment procedure, but it is... (More) - Title: "You almost need a focus area in school that is assessment...". A qualitative interview study on how ensemble teachers perceive and describe assessment.
The purpose of this study is to show and analyse how different music teachers perceive and describe assessment. The purpose is also to examine whether and if so how formative assessment is part of the music teachers´ practice. The method of data collection has been qualitative and as a basis for the essay four interviews have been conducted with ensemble teachers at upper secondary school. The results of this study show great variation in music teachers' views of assessment and their assessment practice. The informants show approaches to a formative assessment procedure, but it is not systematized. The conclusion of the study is the lack of a well thought out assessment practice and sufficient competence for assessment in the schools to use assessment in a broader context, where teachers and students assesses the student's learning process together and where assessment and teaching merge into one unit. (Less) - Abstract (Swedish)
- Syftet med denna studie är att visa och analysera hur olika musiklärare uppfattar och beskriver bedömning. Syftet är också att undersöka om och i så fall hur formativ bedömning är en del av musiklärarnas praktik. Metoden för datainsamling har varit kvalitativ och som underlag för uppsatsen har fyra intervjuer med ensemblelärare på gymnasiet genomförts. Resultatet av studien visar på stor variation i musiklärares syn på bedömning och i deras bedömningspraktik. Informanterna visar på ansatser till ett formativt bedömningsförfarande,
men det är inte systematiserat. Slutsatsen av studien är att det på skolorna saknas en genomtänkt bedömningspraktik och tillräcklig bedömarkompetens för att kunna använda bedömning i ett vidare perspektiv, där... (More) - Syftet med denna studie är att visa och analysera hur olika musiklärare uppfattar och beskriver bedömning. Syftet är också att undersöka om och i så fall hur formativ bedömning är en del av musiklärarnas praktik. Metoden för datainsamling har varit kvalitativ och som underlag för uppsatsen har fyra intervjuer med ensemblelärare på gymnasiet genomförts. Resultatet av studien visar på stor variation i musiklärares syn på bedömning och i deras bedömningspraktik. Informanterna visar på ansatser till ett formativt bedömningsförfarande,
men det är inte systematiserat. Slutsatsen av studien är att det på skolorna saknas en genomtänkt bedömningspraktik och tillräcklig bedömarkompetens för att kunna använda bedömning i ett vidare perspektiv, där lärare och elev bedömer elevens lärprocess tillsammans och där bedömning och undervisning smälter samman till en enhet. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/2799547
- author
- Larsson, Anton
- supervisor
-
- Anna Houmann LU
- organization
- year
- 2012
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- assessment, ensemble, formative, assessment practice, approach to knowledge, motivation, bedömning, formativ, bedömningspraktik, kunskapssyn
- language
- Swedish
- id
- 2799547
- date added to LUP
- 2012-06-20 09:56:38
- date last changed
- 2012-06-20 09:56:38
@misc{2799547, abstract = {{Title: "You almost need a focus area in school that is assessment...". A qualitative interview study on how ensemble teachers perceive and describe assessment. The purpose of this study is to show and analyse how different music teachers perceive and describe assessment. The purpose is also to examine whether and if so how formative assessment is part of the music teachers´ practice. The method of data collection has been qualitative and as a basis for the essay four interviews have been conducted with ensemble teachers at upper secondary school. The results of this study show great variation in music teachers' views of assessment and their assessment practice. The informants show approaches to a formative assessment procedure, but it is not systematized. The conclusion of the study is the lack of a well thought out assessment practice and sufficient competence for assessment in the schools to use assessment in a broader context, where teachers and students assesses the student's learning process together and where assessment and teaching merge into one unit.}}, author = {{Larsson, Anton}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{”Man behöver nästan ha ett fokusområde på skolan som är bedömning…” - En kvalitativ intervjustudie om hur ensemblelärare uppfattar och beskriver bedömning}}, year = {{2012}}, }