Skip to main content

LUP Student Papers

LUND UNIVERSITY LIBRARIES

Att leda konsulter - tre vägledande principer

Idriz, Suzan LU ; Gärdsell, Stina and Cantera Ahlman, Eleonora (2012) FEKH49 20122
Department of Business Administration
Abstract (Swedish)
Syfte:
Denna uppsats har som huvudsyfte att undersöka hur man skapar effektiva organisationer i en tillvaro där människor är anställda på olika villkor. Vi avser att beskriva och analysera vilka aspekter ledningen kan påverka för att få konsulter att arbeta som medkrafter. Genom en ökad förståelse för konsultens perspektiv under uppdrag, syftar vi till att bidra med ett ramverk som är specifikt för bemanning av konsulter.
Metod:
Undersökningen har gjorts utifrån en kvalitativ metodansats med en fallstudie som angreppssätt.
Teoretisk referensram:
Teorier kring Service Management vid ledning har använts i kombination med teorier om vad vi anser vara avgörande faktorer vid ledning av konsulter.
Empiri:
Insamlad information kommer från... (More)
Syfte:
Denna uppsats har som huvudsyfte att undersöka hur man skapar effektiva organisationer i en tillvaro där människor är anställda på olika villkor. Vi avser att beskriva och analysera vilka aspekter ledningen kan påverka för att få konsulter att arbeta som medkrafter. Genom en ökad förståelse för konsultens perspektiv under uppdrag, syftar vi till att bidra med ett ramverk som är specifikt för bemanning av konsulter.
Metod:
Undersökningen har gjorts utifrån en kvalitativ metodansats med en fallstudie som angreppssätt.
Teoretisk referensram:
Teorier kring Service Management vid ledning har använts i kombination med teorier om vad vi anser vara avgörande faktorer vid ledning av konsulter.
Empiri:
Insamlad information kommer från både primär- och sekundärkällor. Primärdatan utgörs av information från djupintervjuer med konsulter och anställda inom fallföretaget och sekundärdatan består av information från företagets officiella hemsida.
Slutsatser:
Traditionella Service managementteorier är inte anpassade efter den verklighet som råder på dagens arbetsmarknad. Således har vi omvandlat våra slutsatser till praktiska råd vid ledning av konsulter. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
author
Idriz, Suzan LU ; Gärdsell, Stina and Cantera Ahlman, Eleonora
supervisor
organization
course
FEKH49 20122
year
type
M2 - Bachelor Degree
subject
keywords
känslomässigt engagemang bemanningsbranschen intern marknadsföring konsult ledning human potential management service management rekrytering
language
Swedish
id
3165099
date added to LUP
2012-11-08 13:00:04
date last changed
2018-10-18 10:23:02
@misc{3165099,
  abstract     = {{Syfte:
Denna uppsats har som huvudsyfte att undersöka hur man skapar effektiva organisationer i en tillvaro där människor är anställda på olika villkor. Vi avser att beskriva och analysera vilka aspekter ledningen kan påverka för att få konsulter att arbeta som medkrafter. Genom en ökad förståelse för konsultens perspektiv under uppdrag, syftar vi till att bidra med ett ramverk som är specifikt för bemanning av konsulter.
Metod:
Undersökningen har gjorts utifrån en kvalitativ metodansats med en fallstudie som angreppssätt.
Teoretisk referensram:
Teorier kring Service Management vid ledning har använts i kombination med teorier om vad vi anser vara avgörande faktorer vid ledning av konsulter.
Empiri:
Insamlad information kommer från både primär- och sekundärkällor. Primärdatan utgörs av information från djupintervjuer med konsulter och anställda inom fallföretaget och sekundärdatan består av information från företagets officiella hemsida.
Slutsatser:
Traditionella Service managementteorier är inte anpassade efter den verklighet som råder på dagens arbetsmarknad. Således har vi omvandlat våra slutsatser till praktiska råd vid ledning av konsulter.}},
  author       = {{Idriz, Suzan and Gärdsell, Stina and Cantera Ahlman, Eleonora}},
  language     = {{swe}},
  note         = {{Student Paper}},
  title        = {{Att leda konsulter - tre vägledande principer}},
  year         = {{2012}},
}