Yves Rocher - om en motsägelsefull relation mellan varumärkesidentitet och -image
(2012)Department of Service Studies
- Abstract (Swedish)
- I en tid som hyllar varumärken som identitetsskapare och ett företags starkaste tillgång är det förvånansvärt hur många som glömmer bort vikten av konsumentens personliga image av det. Att som märkesinnehavare förlita sig på att interna insatser kan säkerställa att ett varumärkes identitet projiceras ut, likt en spegels reflektion, till en passivt mottagande konsument är en allvarlig fallgrop. Avgörande för ett varumärkes framgång är förståelsen för hur en varumärkesidentitet omformas genom samhällets interaktion med det, och når konsumenten som något av kanske helt annan karaktär. I denna uppsats understryker vi förhållandet varumärkesidentitet och -image genom att applicera det på ett fallföretag av intressant karaktär.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/3226233
- author
- Lindh, Charlotta ; Johnsson, Elin and Ramel, Marielle
- supervisor
- organization
- year
- 2012
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- varumärke, varumärkesidentitet, varumärkesimage, positionering
- language
- Swedish
- id
- 3226233
- date added to LUP
- 2012-12-06 00:00:00
- date last changed
- 2018-10-18 10:24:35
@misc{3226233, abstract = {{I en tid som hyllar varumärken som identitetsskapare och ett företags starkaste tillgång är det förvånansvärt hur många som glömmer bort vikten av konsumentens personliga image av det. Att som märkesinnehavare förlita sig på att interna insatser kan säkerställa att ett varumärkes identitet projiceras ut, likt en spegels reflektion, till en passivt mottagande konsument är en allvarlig fallgrop. Avgörande för ett varumärkes framgång är förståelsen för hur en varumärkesidentitet omformas genom samhällets interaktion med det, och når konsumenten som något av kanske helt annan karaktär. I denna uppsats understryker vi förhållandet varumärkesidentitet och -image genom att applicera det på ett fallföretag av intressant karaktär.}}, author = {{Lindh, Charlotta and Johnsson, Elin and Ramel, Marielle}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Yves Rocher - om en motsägelsefull relation mellan varumärkesidentitet och -image}}, year = {{2012}}, }