Att gilla eller inte gilla
(2013) FEKH29 20122Department of Business Administration
- Abstract (Swedish)
- Uppsatsens syfte är att undersöka hur konsumenter ur Generation Y resonerar kring att “gilla” ett varumärkes Facebook-sida och därmed bidra med en djupare förståelse kring hur dessa konsumenter använder “gilla”-knappen för att visa identitet. Den teoretiska referensramen utgörs av begreppen Generation Y och Sociala Medier, som definieras för att avgränsa sammanhanget studien avser belysa. Vidare används CCT som synsätt för att tolka och förstå hur teorierna kring varumärken och självbild genom eWoM kopplas ihop som centrala delar.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/3460788
- author
- Eriksson, Jacob ; Österlin, Anders and Bergkvist, Pelle LU
- supervisor
- organization
- alternative title
- En kvalitativ studie om identitet på Facebook hos konsumenter ur Generation Y
- course
- FEKH29 20122
- year
- 2013
- type
- M2 - Bachelor Degree
- subject
- keywords
- Identitet, Varumärken, Facebook, Generation Y, CCT
- language
- Swedish
- id
- 3460788
- date added to LUP
- 2013-02-14 08:52:04
- date last changed
- 2013-02-14 08:52:04
@misc{3460788, abstract = {{Uppsatsens syfte är att undersöka hur konsumenter ur Generation Y resonerar kring att “gilla” ett varumärkes Facebook-sida och därmed bidra med en djupare förståelse kring hur dessa konsumenter använder “gilla”-knappen för att visa identitet. Den teoretiska referensramen utgörs av begreppen Generation Y och Sociala Medier, som definieras för att avgränsa sammanhanget studien avser belysa. Vidare används CCT som synsätt för att tolka och förstå hur teorierna kring varumärken och självbild genom eWoM kopplas ihop som centrala delar.}}, author = {{Eriksson, Jacob and Österlin, Anders and Bergkvist, Pelle}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Att gilla eller inte gilla}}, year = {{2013}}, }