Vindkraftsbranschen till havs: En ung marknad med stor potential
(2013) FEKN90 20131Department of Business Administration
- Abstract
- Whether the industry’s potential is realized depends a great deal on how competing energy producing alternatives develops and how much the wind power industry can cut costs, making investments more attractive. A young market needs relationships that enable joint development projects. In the long term is this less of a favourable competitive advantage where the market wants to be provided with the highest possible quality to the lowest possible price.
- Abstract (Swedish)
- Huruvida branschens potential realiseras beror till stor del på hur konkurrerande energiproduktionsalternativ utvecklas, samt hur bra vindkraftsindustrin till havs kan kostnadsbespara för att göra investeringarna inom branschen attraktivare. En ung marknad är i behov av relationer som möjliggör gemensamma utvecklingsprojekt. På lång sikt är det en mindre gynnsam konkurrensfördel, där det handlar om att tillhandahålla bästa möjliga kvalitet till lägsta möjliga pris.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/3953788
- author
- Glaerum, Alexander LU and Danielsson, Jon LU
- supervisor
-
- Hans Knutsson LU
- Stefan Yard LU
- organization
- alternative title
- En fallstudie med fokus på förhållandet mellan kärnkompetenser och konkurrensfördelar inom komponenttillverkare på vindkraftsmarknaden till havs
- course
- FEKN90 20131
- year
- 2013
- type
- H1 - Master's Degree (One Year)
- subject
- keywords
- Vindkraftsmarknaden, offshore, resurs, förmåga, kärnkompetens, kärnprodukt, konkurrensfördel
- language
- Swedish
- id
- 3953788
- date added to LUP
- 2013-08-12 15:32:49
- date last changed
- 2013-08-12 15:32:49
@misc{3953788, abstract = {{Whether the industry’s potential is realized depends a great deal on how competing energy producing alternatives develops and how much the wind power industry can cut costs, making investments more attractive. A young market needs relationships that enable joint development projects. In the long term is this less of a favourable competitive advantage where the market wants to be provided with the highest possible quality to the lowest possible price.}}, author = {{Glaerum, Alexander and Danielsson, Jon}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Vindkraftsbranschen till havs: En ung marknad med stor potential}}, year = {{2013}}, }