Att bli en varumärkesdriven organisation - En studie ur mellanchefernas perspektiv
(2013) SKOM12 20131Department of Strategic Communication
- Abstract (Swedish)
- Att börja arbeta varumärkesdrivet handlar mycket om att alla organisationsmedlemmar
arbetar i en gemensam riktning. I en sådan fas får mellanchefer en nyckelroll, både som
länk mellan ledning och medarbetare och som bärare av vision och strategi. Det är därför
intressant att studera kommunikationsprocessen ur mellanchefernas perspektiv. Syftet är
att öka förståelsen för hur den interna kommunikationen påverkar processen att bli en varumärkesdriven
organisation. Resultatet pekar på att den interna kommunikationen både
kan få konsekvenser för om organisationen lyckas bli varumärkesdrivna och dess möjlighet
att lyckas skapa ett tydligt och starkt varumärke.
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/4004902
- author
- Hillerborg, Fredrik LU
- supervisor
- organization
- course
- SKOM12 20131
- year
- 2013
- type
- H2 - Master's Degree (Two Years)
- subject
- keywords
- varumärkesdriven organisation, varumärke, mellanchefsperspektiv
- language
- Swedish
- id
- 4004902
- date added to LUP
- 2013-09-02 11:20:40
- date last changed
- 2014-09-04 08:36:23
@misc{4004902, abstract = {{Att börja arbeta varumärkesdrivet handlar mycket om att alla organisationsmedlemmar arbetar i en gemensam riktning. I en sådan fas får mellanchefer en nyckelroll, både som länk mellan ledning och medarbetare och som bärare av vision och strategi. Det är därför intressant att studera kommunikationsprocessen ur mellanchefernas perspektiv. Syftet är att öka förståelsen för hur den interna kommunikationen påverkar processen att bli en varumärkesdriven organisation. Resultatet pekar på att den interna kommunikationen både kan få konsekvenser för om organisationen lyckas bli varumärkesdrivna och dess möjlighet att lyckas skapa ett tydligt och starkt varumärke.}}, author = {{Hillerborg, Fredrik}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Att bli en varumärkesdriven organisation - En studie ur mellanchefernas perspektiv}}, year = {{2013}}, }