Sopran eller alt? En studie i röstkategorisering hos sångpedagoger
(2014) LMMN91 20132Malmö Academy of Music
- Abstract
- The purpose of the study is to examine in what way singing teachers from different genres relate to categorization of the female singing voice. Information has been collected through interviews with six singing teachers, active at different levels. The method applied is qualitative interview inspection.
The results show that the six singing teachers have different views of voice categorization of their students. Three out of six consider voice categorization important while the rest do not consider this being relevant to the learning situation. The categorization procedures used by the singing teachers varies between the informants. The teachers state that they combine knowledge acquired from their own education in combination with... (More) - The purpose of the study is to examine in what way singing teachers from different genres relate to categorization of the female singing voice. Information has been collected through interviews with six singing teachers, active at different levels. The method applied is qualitative interview inspection.
The results show that the six singing teachers have different views of voice categorization of their students. Three out of six consider voice categorization important while the rest do not consider this being relevant to the learning situation. The categorization procedures used by the singing teachers varies between the informants. The teachers state that they combine knowledge acquired from their own education in combination with personal skills derived from practical teaching experience. Thereby they claim to have found a method for voice categorization suitable for their individual pedagogical aims. (Less) - Abstract (Swedish)
- Syftet med studien är att undersöka hur sångpedagoger i olika genrer förhåller sig till röstkategorisering av den kvinnliga sångrösten. Data har insamlats genom intervjuer med sex sångpedagoger verksamma på olika nivåer, från kulturskola till musikhögskola. Metoden som tillämpats är kvalitativ intervjuundersökning.
Resultatet visar att de sex pedagogerna har olika syn på röstkategorisering. Tre av sex anser det vara viktigt medan de övriga inte anser att det är något sångpedagogen bör ta upp med sina elever. Tillvägagångssätten på vilka sångpedagogerna hävdar att de kategoriserar röster skiljer sig åt. De säger sig kombinera kunskap de förvärvat under sin utbildning med praktiskt kunnande härlett ur personlig lärarerfarenhet, och har... (More) - Syftet med studien är att undersöka hur sångpedagoger i olika genrer förhåller sig till röstkategorisering av den kvinnliga sångrösten. Data har insamlats genom intervjuer med sex sångpedagoger verksamma på olika nivåer, från kulturskola till musikhögskola. Metoden som tillämpats är kvalitativ intervjuundersökning.
Resultatet visar att de sex pedagogerna har olika syn på röstkategorisering. Tre av sex anser det vara viktigt medan de övriga inte anser att det är något sångpedagogen bör ta upp med sina elever. Tillvägagångssätten på vilka sångpedagogerna hävdar att de kategoriserar röster skiljer sig åt. De säger sig kombinera kunskap de förvärvat under sin utbildning med praktiskt kunnande härlett ur personlig lärarerfarenhet, och har därigenom funnit ett tillvägagångssätt för röstkategorisering som passar deras pedagogiska syften. (Less)
Please use this url to cite or link to this publication:
http://lup.lub.lu.se/student-papers/record/4333680
- author
- Larsson, Camilla LU
- supervisor
- organization
- alternative title
- Soprano or alto? A study of voice categorization among singing teachers
- course
- LMMN91 20132
- year
- 2014
- type
- M3 - Professional qualifications ( - 4 Years)
- subject
- keywords
- Music Education, Educational Science, ansatsrör, stämbandslängd, stämband, omfång, tessitura, registerskarvar, register, klangfärg, mezzosopran, alt, sopran, sångröst, rösttyp, röstläge, röstkategorisering, röstfack, musikpedagogik, Utbildningsvetenskap, voice categorization, fach, voice classification, singing voice, soprano, alto, contralto, mezzosoprano, timbre, register transitions, range, vocal range, vocal folds, length of vocal folds, vocal tracts
- language
- Swedish
- id
- 4333680
- date added to LUP
- 2014-03-07 10:08:33
- date last changed
- 2014-03-07 10:08:33
@misc{4333680, abstract = {{The purpose of the study is to examine in what way singing teachers from different genres relate to categorization of the female singing voice. Information has been collected through interviews with six singing teachers, active at different levels. The method applied is qualitative interview inspection. The results show that the six singing teachers have different views of voice categorization of their students. Three out of six consider voice categorization important while the rest do not consider this being relevant to the learning situation. The categorization procedures used by the singing teachers varies between the informants. The teachers state that they combine knowledge acquired from their own education in combination with personal skills derived from practical teaching experience. Thereby they claim to have found a method for voice categorization suitable for their individual pedagogical aims.}}, author = {{Larsson, Camilla}}, language = {{swe}}, note = {{Student Paper}}, title = {{Sopran eller alt? En studie i röstkategorisering hos sångpedagoger}}, year = {{2014}}, }